قلعه تاریخی همت آباد در یزد مرمت شد

به گزارش فیس راز، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر گفت: دروازه شمالی قلعه همت آباد رستاق در شهرستان اشکذر مرمت و از تخریب آن جلوگیری شد.

قلعه تاریخی همت آباد در یزد مرمت شد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، محمود ادیبان گفت: به منظور حفظ آثار و ابنیه تاریخی، عملیات مرمت سردر ورودی شمالی قلعه تاریخی همت آباد واقع در بخش رستاق شهرستان اشکذر انجام شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر بابیان این که حفظ اصالت بنا هنگام مرمت، از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه نمود: این عملیات با مصالح خشت و گل به صورت کاملاً سنتی شامل بازسازی سقف ورودی، کنو شکنی، سبک سازی، کاهگل و آجرفرش پشت بام، استحکام بخشی ستون ها، اجرای شرفی و نصب ناودان ها انجام شد.

او اظهار کرد: قلعه همت آباد در ورودی این روستا بناشده و دارای حصارهای بلند با ضخامت دو متر و برج های حفاظتی دیدبانی است که دروازه جنوبی آن تخریب شده، اکنون دروازه شمالی آن مرمت و از تخریب آن جلوگیری شده است.

قلعه همت آباد که دوره ساخت آن به قرن هفتم و هشتم هجری قمری برمی شود، از مسجد، خانه ها، آب انبار و کوچه های سرپوشیده و باز تشکیل شده و درمجموع با برج و بارو و حصار محصورشده است.

روستای همت آباد یکی از روستاهای بخش رستاق است که دارای آثار تاریخی ارزشمندی مانند قلعه، کاروانسرا، خانه های تاریخی و آب انبارها و غیره است و تنها چاپارخانه شهرستان در این روستا بنا شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 535

به "قلعه تاریخی همت آباد در یزد مرمت شد" امتیاز دهید

2 کاربر به "قلعه تاریخی همت آباد در یزد مرمت شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه تاریخی همت آباد در یزد مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید