قهرمانی اسپانیا با پیروزی پرگل برابر ایتالیا

به گزارش فیس راز، خبرگزاری مهر: فینال چهاردهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملت های اروپا در شرایطی با پیروزی اسپانیا برابر ایتالیا و قهرمانی ماتادورها به خاتمه رسید که اسپانیایی ها به سومین قهرمانی خود در این رقابتها دست پیدا کردند تا در کنار آلمان پرافتخارترین تیم های قاره سبز باشند.

قهرمانی اسپانیا با پیروزی پرگل برابر ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

فینال چهاردهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملت های اروپا از ساعت 23:15 روز یکشنبه در استادیوم المپیک شهر کی یف بین تیم های ملی ایتالیا و اسپانیا شروع شد که در سرانجام شاگردان دل بوسکه برابر حریف خود به پیروزی 4 بر صفر رسیدند.

در این دیدار که به قضاوت پدر پرونکا از پرتغال برگزار گردید، ماتادورها بازی را هجومی شروع کردند و حملات پرتعدادی را روی دروازه ایتالیا پی ریزی کردند و خیلی زود هم به گل رجحان دست پیدا کردند. در دقیقه 14 این دیدار داوید سیلوا با ضربه سر دروازه ایتالیا را باز کرد.

در ادامه این ایتالیا بود که چند حمله روی دروازه حریف پی ریزی کرد و چند ضربه کرنر نیز روی دروازه اسپانیا ارسال کرد اما مدافعان اسپانیا اجازه باز شدن دروازه شان را ندادند و در شرایطی که ایتالیا تیم برتر دقایق سرانجامی نیمه اول بود اما این جوردی آلبا بود که در دقیقه 41 گل دوم اسپانیا را روی پاس زیبای ژاوی به ثمر رساند تا نیمه اول 2 بر صفر به سود ماتادورها به سرانجام برسد.

در نیمه دوم انتظار می رفت شاگردان پراندلی برای جبران دو گل خورده بازی هجومی را در دستور کارشان قرار دهند و دروازه اسپانیا را مورد آماج حملات خود قرار دهند اما ایتالیا در این دیدار نشانی از ایتالیا دیدار برابر آلمان در مرحله نیمه نهایی نداشت.

در شرایطی که دقایق سرانجامی این دیدار کم رمق دنبال می شد بازهم این اسپانیا بود که در دقیقه 84 توسط تورس به گل سوم دست پیدا کرد و در دقیقه 88 هم خوان ماتا گل چهارم را وارد دروازه مردان سرزمین چکمه کرد تا اسپانیا به یک پیروزی پرگل دست پیدا کند و سومین قهرمانی اش در جام ملت های اروپا را جشن بگیرد.

قبل از این تیم ملی فوتبال آلمان با کسب سه عنوان قهرمانی به تنهایی عنوان پرافتخارترین تیم قاره سبز را در اختیار داشت که با قهرمانی اسپانیا در جام چهاردهم، ژرمن ها از این تنهایی درآمدند. اسپانیا که در سال 2008 عنوان قهرمانی یورو را به خود اختصاص داده بود در جام جهانی 2010 هم قهرمان شد و با قهرمانی در یورو 2012 رکوردماندگاری را از خود برجای گذاشت.

منبع: برترین ها
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 369

به "قهرمانی اسپانیا با پیروزی پرگل برابر ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی اسپانیا با پیروزی پرگل برابر ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید