لزوم آموزش نیروی انسانی ماهر در حوزه معرفی گردشگری آبی خوزستان

به گزارش فیس راز، سومین جلسه کمیته هماهنگی گردشگری آبی خوزستان با موضوع ایجاد و توسعه فضای آموزشی برگزار گردید.

لزوم آموزش نیروی انسانی ماهر در حوزه معرفی گردشگری آبی خوزستان

لذت بخشترین تجربه سفر را با مسافرت ارزان تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خوزستان، این نشست در مجموعه آموزشی صنعت آب و برق خوزستان و با حضور سیدحکمت الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، محمدامین ایزدجو مدیر مهندسی عمومی آب و برق خوزستان، نرگس ظهرابی رئیس مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی آب و برق خوزستان، شراره جاسمی زرگانی معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، پیمان نبهانی معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی خوزستان و تعدادی از کارشناسان سازمان آب و برق برگزار گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در این نشست اظهار کرد: در خوزستان به دلیل سخت گیری مدیران ادارات کل استانی در قیاس با مدیران کل دیگر استان ها، شاهد عقب ماندگی زیادی در حوزه جهانگردی هستیم به گونه ای که درخصوص پروژه های مربوط به این حوزه، شرایط در استان چندین برابر استان های شمالی کشور که بیشترین تراکم جنگلی را دارد سخت تر است و این موضوع زمان تحقق پروژه ها را به شدت افزایش و یا بعضاً غیرقابل اجرا می نماید.

سیدحکمت الله موسوی با اشاره به پروژه هایی همچون رستوران های شناور و خانه های بوم گردی در سطح استان، اظهار امیدواری کرد: با همکاری مدیران استانی ذی مدخل بتوانیم این موضوعات را به انتها برسانیم.

در ادامه جاسمی زرگانی معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به ظرفیت های قانونی قابل ارائه این دانشگاه اشاره و بیان کرد: ظرفیت دانشگاه در سه قسمت آموزش کوتاه مدت تا 100 ساعته، تک پودمانی 400 ساعته و آموزش های مقطع تحصیلی قابلیت دارد و براساس درخواست میراث فرهنگی و با توجه به ظرفیت فنی و تجهیزاتی مجتمع قابل آنالیز و اجرا است که می طلبد هماهنگی لازم در این خصوص بین مجموعه های ذیربط صورت گیرد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان نیز در این جلسه توضیح داد: در حوزه جهانگردی آبی، در بخش رودخانه ای شش رشته و در بخش ساحلی و دریایی چهار رشته فعالیت وجود دارند که در صورت سامان دهی این رشته ها می توانیم جاذب جهانگردان بسیاری باشیم.

پیمان نبهانی ادامه داد: همچنین در صورت ایجاد زیرساخت های عمرانی و فرهنگی می توان برای این رشته ها سرمایه گذار و جهانگرد خاص را جذب و آموزش های لازم را به فعالان این حوزه داد.

او اضافه نمود: متأسفانه به دلیل همکاری نکردن سازمان آب و برق و دیگر دستگاه ها در سالیان گذشته امکان رشد و شکوفایی در جهانگردی آبی وجود نداشت اما خوشبختانه با تغییرات مدیریتی حاصل در سازمان آب و برق خوزستان و رغبت و همگرایی خوب مدیریت فعلی با اداره کل میراث فرهنگی می توان این نوید را به فعالان این حوزه داد که شاهد رونق خوبی در این حوزه خواهیم بود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این که یکی از مهم ترین زیرساخت های مورداحتیاج در رونق هر فعالیتی، آموزش نیروی انسانی ماهر در حوزه معرفی و بازاریابی است، گفت: از این رو، به منظور رونق جهانگردی آبی احتیاج هست تا راهنمایان جهانگردی فعال به صورت تخصصی آموزش جهانگردی آبی را ببینند که با توجه به وسعت این صنعت در استان و تجهیزات گسترده که در اختیار سازمان آب و برق خوزستان است و نیز نبود امکان ایجاد تأسیسات مشابه توسط بخش خصوصی، در حال حاضر چنین ظرفیتی در اختیار مجموعه آموزشی صنعت آب و برق وجود دارد که این دوره ها را برگزار کند.

در همین باره نرگس ظهرابی رئیس مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی آب و برق خوزستان گفت: ظرفیت آموزشی و توان تجهیزاتی این مجموعه به گونه ای است که در سالیان گذشته بیش از 500 دوره برگزار نموده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 963

به "لزوم آموزش نیروی انسانی ماهر در حوزه معرفی گردشگری آبی خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم آموزش نیروی انسانی ماهر در حوزه معرفی گردشگری آبی خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید