مسائل میراث فرهنگی بافق آنالیز شد

به گزارش فیس راز، در جلسه ای با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی و جمعی از مسئولین محلی بافق، مسائل و مسائل این شهرستان مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

مسائل میراث فرهنگی بافق آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سید مصطفی فاطمی روز شنبه 11 مردادماه با اعلام این مطلب اضافه کرد: تا به امروز از حیث هویت میراثی، کمتر به بافق پرداخته شده اما تا قبل از بحران کرونا در این شهرستان در زمینه گردشگری و صنایع دستی گامهای بلندی برداشته شده بود که متاسفانه کرونا باعث بروز مسائلی در این عرصه ها شد.

او گفت: بروز بحران کرونا باعث خسارت اقتصادی زیادی به تاسیسات گردشگری به خصوص کمپهای کویری شده که این واحد ها به عنوان زیر ساختهای گردشگری شهرستان اگر از بین بروند، بازسازی آنها با مسائل زیادی همراه خواهد بود.

فاطمی با اشاره به آسیبهای وارد شده به میراث فرهنگی شهرستان بافق در برهه های مختلف زمانی، اضافه کرد: جز تعدادی از تک بناها، بخش زیادی از میراث فرهنگی این شهرستان بدلیل نگاه توسعه گونه از بین رفته و در واقع بخشی از هویت شهری بافق نابوده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد از تالیفاتی که در حوزه تاریخ اجتماعی این شهرستان جمع آوری و تهیه شده یاد کرد و گفت: باید در جهت حفظ تاریخ و مستندات تاریخی برای استفاده آیندگان کوشش کنیم.

فاطمی در این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین تعداد آثار ثبتی کشور در حوزه آثار ناملموس متعلق به استان یزد بوده، از همکاری شورای اسلامی شهرهای استان در این حوزه تشکر کرد.

او ضمن اشاره به بازسازی 140 بنا در سطح استان از ابتدای سالجاری تا به امروز از محل اعتبارات امانی و پیمانی گفت: سعی ما بر این است مردم را در امر بازسازی و حفظ بناهای تاریخی درگیر کنیم که تا به امروز این طرح در شهرستانهای اردکان و میبد با استقبال زیاد روبرو شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1245

به "مسائل میراث فرهنگی بافق آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل میراث فرهنگی بافق آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید