مقاله: با تاریخچه بنای آکروپلیس در یونان آشنا شوید

به گزارش فیس راز، آکروپلیس ساخته دست بشر بوده که مربوط به بخش میانی دوران نو سنگی در بالای این تپه است، مدارکی نیز به دست آمده که از وجود ساکنینی در اتاق کوچک زیر شیروانی وجود دارد، که مربوط به آغاز دوران نوسنگی، هزاره ششم پیش از میلاد می باشد. این مجموعه با دیواره ای به قطر 4 تا 6 متر محصور شده و در بخش شمالی دو راه پله تنگ با شیب زیاد وجود دارد که در بین صخره ایجاد شده بود.

مقاله: با تاریخچه بنای آکروپلیس در یونان آشنا شوید

هر 4 سال یک بار آتنی ها یک جشنواره به نام پاناتنی آ برگزار می کنند که شبیه بازی های المپیک است. در طول جشنواره، با یک حرکت دسته جمعی از میان آتن به آکروپلیس بالا می روند و وارد پارتنون می شوند. در آنجا، یک لباس بلند بافتنی پشمی (پپلوس) به طور رسمی روی فیدیاس عاج بزرگ فیل و تندیس طلایی از آتنا قرار گذاشته شده است.

حدود 2000 سال بعد از ساخت آکروپلیس، در سال 1687 یک گلوله توپ بی هدف به داخل پارتنون اثابت کرد و باعث شد مقداری از سقف آن فرو بریزد. همچنین در سال 1880 بدون موافقت کشور یونان، سنگ مرمرهای باارزش آکروپلیس به موزه لندن انتقال یافت و مدتی بعد به واسطه آلودگی هوا دچار فرسایش و خرابی گشتند.

ورودی بنای آکروپلیس دروازه ای به نام پروپیل آ است که در انتهای طرف جنوب ورودی یک معبد کوچک از آتنانایک قرار داشته که یک مجسمه برنزی از آتنا می باشد که توسط فی دیاس تراشیده شده است که در مرکز آکروپلیس کار گذاشته شده است. بقایای تئاتر روباز آکروپلیس به نام تئاتر دیونی سوس بنا شده است. چند صد متر جلوتر از آن نیز، تئاتر هرودس آتیکوس قرار دارد که بخشی از آن بازسازی شده است.

منبع مقاله: با تاریخچه بنای آکروپلیس در یونان آشنا شوید

انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1936

به "مقاله: با تاریخچه بنای آکروپلیس در یونان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: با تاریخچه بنای آکروپلیس در یونان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید