مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو و مزدا 3

به گزارش فیس راز، سدان ها جزو کلاس خودروهایی است که حضور برندها در آن، بسیار پُررنگ است. در حوزه سدان های نیمه لوکس نیز این حضور و رقابت را شدیدتر می بینیم. در جایی که رنو با مدل فلوئنس خودش حضور یافته است، به طور سنتی تر مدل هایی چون تویوتا کرولا، مزدا 3، کیا سراتو، کیا اپتیما و هیوندای النترا هم حضور دارند که هر کدام، به تنهایی خودرویی قابل اعتماد و اعتنا محسوب می شوند. در این مطلب به سراغ مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو و مزدا 3 می رویم و مزایا و معایب این خودرو را در کنار رقبایش زیر ذره بین قرار می دهیم.

مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو و مزدا 3

مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو

در ابتدا به سراغ مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو می رویم. کیا سراتو، این خودروی کره ای که در سایپا عرضه می گردد، جزو رقبای سنتی رنو فلوئنس است. هردو سدانی متوسط محسوب می شوند. سراتو در طراحی، سعی نموده به روزتر و اسپرت تر ظاهر گردد، ولی طراحی فلوئنس کاملاً خاص است؛ بدون هیچ ویژگی بارزی، کاملاً ساده و البته منحصربه فرد.

درحال حاضر، کیا سراتو با موتورهای 1600 و 2000 سی سی عرضه می گردد که برای این خودرو، می توانند قدرت 124 و 156 اسب بخار را در مدل های مختلف آن تأمین کند. سراتو هم مثل فلوئنس، در دو مدل دنده ای و اتوماتیک به بازار عرضه شده است. به نظر می رسد فضای ایجادشده در فلوئنس برای سرنشینان خودرو، مخصوصاً در جایگاه های عقب، بهتر و فراخ تر از سراتو باشد.

درکل، خودروهای کره ای سعی می نمایند که از نظر طراحی ظاهری، رجحان خود را اثبات نمایند، درحالی که از نظر فنی غالباً عرصه را به اروپایی ها و آمریکایی ها واگذار می نمایند.

رانندگی با کیا سراتو نسبت به رقیب فرانسوی آن، خشک تر به نظر می رسد. البته از نظر آپشن ها، شرایط کیا سراتو بهتر است، هرچند مدل های جدیدتر و فیس لیفت شده فلوئنس هم سعی نموده اند خودی نشان بدهند.

با مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو به این نتیجه می رسیم که در خودروی کره ای، حداکثر سرعت ایجاد شده و شرایط شتاب به مراتب بهتر است. شرایط خریدوفروش نسخه های کارنموده سراتو نیز از رنو فلوئنس بهتر است که خود این امر، امتیاز مهمی در انتخاب مشتریان محسوب می گردد.

درکل، سراتو مناسب شیک پسندها و جوان ترهاست و فلوئنس را خودرویی خاص برای افرادی می دانند که بیش تر قصد رانندگی راحت تر دارند، تا داشتن یک خودروی شیک و به روز.

مقایسه رنو فلوئنس با مزدا 3

اگر قرار باشد رنو فلوئنس فرانسوی را با یک خودرویی از کشور آفتاب تابان مقایسه کنیم گزینه مناسب مزدا 3 خواهد بود که هر دو سدانی با حجم موتور پایین به حساب می آیند. برای مقایسه رنو فلوئنس با مزدا 3 ابتدا باید از بیرون و طراحی ظاهری آغاز کنیم.

اگر دنبال یک خودروی جوان پسند و اسپرت تر هستید باید مزدا 3 را انتخاب کنید، در مقابل فلوئنس به کار کسانی می آید که طراحی کلاسیک تر و سنگین تر را دوست دارند. وقتی داخل هر دو اتومبیل هم بنشینید می بینید که در زمینه جادار بودن، فلوئنس می تواند گوی سبقت را از مزدا برباید.

ضمناً چون فلوئنس سواری نرم تری هم دارد در نهایت با توجه به جادارتر بودن نسبت به مزدا 3، می توان گفت که برای مسیرهای طولانی خودروی مناسب تری است.

در همین داخل اتومبیل، آپشن ها هم گزینه خوبی برای مقایسه دو اتومبیل هستند. اگر تیپ های پایه فلوئنس را سوار شوید، آپشن هایش از مزدا 3 کمتر است، اما نسخه های فول این اتومبیل، آپشن های بیشتری نسبت به مزدا دارند.

از نظر فنی هم باید گفت که هر 2 اتومبیل از پیشرانه های چهار سیلندر دو لیتری یا به بیان دیگر 2000 سی سی با 16 سوپاپ بهره می برند. میزان قدرت فراوری شده توسط هر دو موتور هم اختلاف چندانی ندارد و فقط مزدا 3 توانسته 2 اسب بخار بیشتر قدرت فراوری کند. اگر دنبال شتاب بهتر هستید سراغ مزدا 3 بروید که سرعت صفر تا 100 را برایتان در 9.2 ثانیه محقق می نماید، در مقابل رنو فلوئنس در 10.4 ثانیه به این سرعت می رسد.

امیدواریم که این مقایسه رنو فلوئنس با خودروهای هم رده اش توانسته باشد اطلاعات مفیدی از این خودرو را در اختیارتان بگذارد. در صورتی که تجربه رانندگی با رنو فلوئنس را دارید راضی می شویم نظرات و تجربیات تان را با ما در میان بگذارید.

درباره رنو فلوئنس بیشتر بخوانید:

  • معرفی رنو فلوئنس و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با رنو فلوئنس
منبع: دیوار
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1228

به "مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو و مزدا 3" امتیاز دهید

8 کاربر به "مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو و مزدا 3" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو و مزدا 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید