منابع مصری: دوحه قول تغییر رویکرد رسانه ای در قبال قاهره را داده است

به گزارش فیس راز، یک روز پس از آنکه مصر و قطر روابط را از سر گرفتند، دو منبع وابسته به دستگاه اطلاعاتی قاهره خبر دادند که دوحه تعهد داده رویکرد رسانه ای شبکه الجزیره در قبال مصر را تغییر دهد و در امور این کشور مداخله نکند.

منابع مصری: دوحه قول تغییر رویکرد رسانه ای در قبال قاهره را داده است

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وزارت خارجه مصر چهارشنبه (دیروز) گفت، این کشور روابط دیپلماتیک خود با قطر را از سر گرفته است.

در همین ارتباط دو منبع از دستگاه اطلاعات مصر به خبرگزاری رویترز گفتند، یک مقام مسؤول در وزارت خارجه قطر طی نشست مقامات دو کشور در شنبه گذشته، به مصر قول عدم مداخله در امور داخلی اش را داده و هم چنین تعهد نموده که رویکرد شبکه الجزیره و دیگر رسانه های دولتی قطر در قبال قاهره تغییر کند.

این دو منبع افزودند، دوحه و قاهره بر سر همکاری مالی و برگزاری نشست هایی درباره مسایل مربوط لیبی و گروه اخوان المسلمین به توافق رسیده اند.

سعودی، امارات، بحرین و مصر در سال 2017 به اتهام حمایت دوحه از تروریسم و مسائل دیگری روابط خود را قطع و این کشور را تحریم کردند تا اینکه در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در العلا در عربستان سعودی به این اختلافات انتها داده شد.

آن ها در سال 2017 سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط مشخص نموده بودند.

اخیرا، پس از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین، رئیس سازمان هوایی مصر گفت که ممنوعیت ورود هواپیما های قطری به حریم هوایی این کشور رسما برداشته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1499

به "منابع مصری: دوحه قول تغییر رویکرد رسانه ای در قبال قاهره را داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع مصری: دوحه قول تغییر رویکرد رسانه ای در قبال قاهره را داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید