نصب و راه اندازی 49 دستگاه آسانسور برای خطوط 3 و 4 مترو تهران

به گزارش فیس راز، مدیرعامل شرکت متروی تهران از انتخاب پیمانکار نصب و راه اندازی 49 دستگاه آسانسور برای خطوط 3 و 4 متروی تهران اطلاع داد و گفت: این نوع آسانسور ها توانایی تحمل بار و فشار بسیار زیاد و متواتر براساس احتیاج مترو را دارند و ضریب خطای آن ها بسیار اندک است.

نصب و راه اندازی 49 دستگاه آسانسور برای خطوط 3 و 4 مترو تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی امام با بیان اینکه در حال حاضر در خطوط در حال بهره برداری، با کمبود حدود 200 آسانسور روبرو هستیم، اظهار داشت: این در حالی است که این عدد برای ایستگاه هایی است که امکان نصب و راه اندازی آسانسور برای آن ها وجود دارد و انتخاب پیمانکار برای 49 دستگاه آسانسور فاز اول برنامه ریزی برای تامین 200 دستگاه آسانسور است که باید در مدت زمان 6 ماه به اتمام برسد.

او با بیان این که نصب آسانسور های جدید به گونه ای است که مسافرین به صورت مستقیم به سکو راهنمایی نمی شوند، گفت: انجام این اقدام به منظور رعایت موضوعات امنیتی و نیز ایمنی مسافران لازم است.

امام اضافه کرد: در نتیجه هر ایستگاه مترو به 2 برابر تعداد معمول یعنی 6 تا 8 آسانسور احتیاج دارد تا بتوان مسافران را ابتدا به سالن فروش بلیت و سپس به سکو راهنمایی کرد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه آسانسور هایی که برای ایستگاه مترو تامین می گردد دارای ویژگی های بسیار متفاوتی است، گفت: این آسانسور ها باید ضمن آنکه ضد حریق باشد باید بتواند حجم زیادی از جمعیت را در مدت زمان اندک و به صورت متوالی و متواتر جابه جا کند.

او اضافه کرد: در نتیجه آسانسور های جدید که برای ایستگاه مترو تامین می گردد از نظر ظرفیت جابه جایی و تعداد نفرات بیشتر از آسانسور های قدیمی است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه این آسانسور ها متفاوت از آسانسور های معمول و اصطلاحاً Heavy Duty می باشند، اظهار کرد: این نوع آسانسور ها بر اساس استاندارد های طراحی و ساخت مترو باید توانایی تحمل بار و فشار بسیار زیاد و متواتر را داشته و ضریب خطای آن ها بسیار اندک باشد، در نتیجه هزینه آن ها چندین برابر آسانسور های معمول است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، امام با تاکید بر اینکه در نیمه دوم سال 98 آسانسور هر ایستگاه متروی تهران نهایتاً 3 ماه پس از افتتاح نصب و بهره برداری شد، تاکید نمود: برنامه ریزی ها به گونه ای اجرا شده است که در سال 99 هر ایستگاه مترو همراه با آسانسور به بهره برداری برسد؛ لذا علاوه بر برنامه ریزی ها برای تامین آسانسور برای ایستگاه های جدید، کمبود آسانسور ایستگاه های قدیمی نیز تامین می گردد و همانگونه که عنوان شد مناقصه اجرا شده فاز اول تامین 200 دستگاه آسانسور شامل 49 دستگاه برای خطوط 3 و 4 است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1051

به "نصب و راه اندازی 49 دستگاه آسانسور برای خطوط 3 و 4 مترو تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب و راه اندازی 49 دستگاه آسانسور برای خطوط 3 و 4 مترو تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید