نظام سلامت متاثر از محدودیت های منابع در کشور است

به گزارش فیس راز، معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان های وزارت بهداشت گفت: دومین نشست مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی با بررسی چهار حوزه مهم و همچنین مسائل و چالش های پیش روی دانشگاه ها برگزار گشت.

نظام سلامت متاثر از محدودیت های منابع در کشور است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهندس طاهر موهبتی در حاشیه دومین اجلاس مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: امروز مهمترین نکته در اداره دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی، مباحث مالی و منابع مالی آن ها است. به دلیل شیوع کرونا، درآمد های اختصاصی دانشگاه ها، کاهش چشمگیری داشته است و بخش عمده ای از هزینه های بیمارستانی و پرسنلی دانشگاه ها، از محل درآمد های اختصاصی تامین می شود.

وی افزود: در این جلسه همچنین، مباحث مرتبط با حوزه آموزش، درمان و بهداشت در دانشگاه ها با حضور وزیر و معاونین وی در وزارت بهداشت و هیات رییسه دانشگاه های علوم پزشکی از طریق ویدیو کنفرانس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مورد بررسی بیشتر قرار گرفت و مصوبات این نشست به استان ها ابلاغ می شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان های وزارت بهداشت یادآور شد: در این نشست، آخرین شرایط بیماری کووید 19 در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر بهداشت مقایسه ای نسبت به روز اول شیوع این بیماری کرد.

مهندس موهبتی تاکید کرد: وزارت بهداشت تلاش زیادی برای حل مسائل حوزه سلامت دارد، اما حل تمامی این مشکات به تنهایی از عهده وزارت بهداشت ساخته نیست و وابسته به تعامل و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و ارتباطات بین بخشی است. وزارت بهداشت برای حفاظت و صیانت از جان مردم، پروتکل هایی تدوین و ابلاغ کرده و خوشبختانه تا کنون کل حاکمیت اعم از نیرو های مسلح و قوای سه گانه ارتباط بسیار خوب و نزدیکی با وزارت بهداشت داشته اند.

وی افزود: علیرغم اینکه محدودیت های جدی در منابع کشور وجود دارد و حتما نظام سلامت هم متاثر از این محدودیت ها خواهد بود امیدواریم بتوانیم در سایه همدلی و وحدت، مسائل کشور از جمله بیماری کرونا را پشت سر بگذاریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1227

به "نظام سلامت متاثر از محدودیت های منابع در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام سلامت متاثر از محدودیت های منابع در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید