هیچ بشری نتوانسته این دیوار را خراب کند!

به گزارش فیس راز، دیوارهای مقبره ساکسایوامان | Saksaywaman

واقعا بعضی از آثاری که از دوران باستان از اقوام مختلف به جای مانده است، مایه تعجب بشر است زیرا انسان ها در حال حاضر با در دست داشتن برترین تکنولوژی ها و مصالح تنها می توانند نسخه ای آزمایشی را از آن آثار شبیه سازی کنند. یکی از این بازماندگان که باعث تعجب بشریت شده است، دیوارهای مقبره ساکسایوامان است که در واقع دیوارهای یک مقبره است که از دوران باستان در پرو که در آمریکای جنوبی قرار گرفته است، به جای مانده است. این دیوارها بدون دخالت هیچ ملات و یا همان چسب مصالح ساخته شده است و جالب است که در اصطلاح، آخ هم پس از گذشت این سال ها نگفته است! در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، دیوارهای مقبره ساکسایوامان را مورد آنالیز قرار دهیم.

هیچ بشری نتوانسته این دیوار را خراب کند!

این سوال که آیا بشر آیا در زمان باستان با فرا زمینی ها ارتباط داشته است و آیا آن ها به زمین آمده اند یا خیر، می تواند یکی از بزرگ ترین تردیدهای انسان امروزی باشد، از طرفی این قضیه را با جدیت تمام رد می نماید و آن را منتفی می داند و از طرفی هم این تردید را همواره به همراه خود دارد که چگونه انسان نخستین و باستانی، با اطلاعات محدودی که داشته است، چنین سازه هایی را با دقت و وسواس فراوان ساخته اند؟

نکته جالب اینجاست که بیشتر این بازمانده های باستانی نیز ترکیبی مشابه و تمیز دارند و ناخودآگاه فکر هر انسان و بیننده ای را به سمت فرا زمینی ها، فضایی ها، بیگانگان، … و یا هزاران موجود دیگر می کشاند. از جمله این اعجاب انگیزها، دیوارهای مقبره ساکسایوامان در پرو است. اول از همه بگذارید تا درباره این کشور لاتین برای شما بگوییم. پرو کشوری است در آمریکای جنوبی که در حال حاضر مرکز آن شهر لیما است.

این کشور از شمال با اکوادور و کلمبیا، از شرق با برزیل، از جنوب شرقی با بولیوی، از جنوب با شیلی و از غرب با اقیانوس آرام هم مرز و همسایه است. پرو گذشته از این که به عنوان مهد امپراتوری اینکا شناخته می شود، وطن شمار زیادی از بومیان قاره آمریکا نیز می باشد. از طرفی دیگر، پرو کشوری است با پشتوانه غنی تاریخی و فرهنگی که زبانزد جهانیان است. شهر لیما را اسپانیایی ها در حدود 400 سال پیش بنیاد گذاردند.

این شهر هنوز هم چشم انداز اسپانیایی دارد و قدیمی ترین دانشگاه پرو نیز در این شهر قرار گرفته است. نسیم دریا در ساحل، آب و هوای لیما را مطبوع تر از پیش ساخته است. در منطقه پست بوم بیابانی پرو بیش از 50 رود جریان دارد و یکی از این رودها از وسط شهر لیما می گذرد. از معروف ترین دوره های تاریخی در پرو، امپراتوری اینکاها پیش از ورود اسپانیایی ها به این کشور را می توان نام برد.

نخستین دسته از اسپانیایی ها در قرن 16 وارد این کشور شدند و این سرزمین به مستعمره دیگر کشور لاتین، اسپانیا تبدیل شد. بیشتر مردم منطقه کوهستانی پرو سرخپوست و یا نیمه سرخپوست هستند. زمانی که کریستوف کلمب به قاره آمریکا نو رسید، امپراتوری بزرگی از سرخ پوستان در آمریکای جنوبی وجود داشت. این سرخ پوستان اینکاها بودند و مرکز امپراتوری آنان کوسکو بود که امروزه یکی از شهرهای پرو است.

این شهر در قلب منطقه کوهستانی پرو قرار گرفته است. در این منطقه هوای روزها بسیار گرم است و فاصله کمی تا خط استوا دارد و چندین ساعت در روز آفتاب سوزان بر آن می تابد. سرخپوستان امروزی منطقه کوهستانی هنوز هم مانند نیاکان اینکای خود زندگی می نمایند. کشاورزان سرخ پوست گندم، جو، سیب زمینی و نوعی ذرت به عمل می آورند. در کشور پرو نه تنها نقره و طلا، بلکه مس و کانی استخراج می شود. یک مقبره سنگی در پرو وجود دارد که دیوارهایی نفوذ ناپذیر دارد.

این مقبره های، دیوارهای سنگی بدون نقص دیوارهای مجموعه دیوارهای مقبره ی ساکسایوامان (Saksaywaman) که بدون استفاده از قطره ای بتن یا هر ماده چسبناک دیگری به سرانجام رسیده است و به هم چسبیده بود در بعضی از موارد باستان شناسان را شگفت زده نموده است به طوری که امکان وارد کردن حتی یک کاغذ نازک بین این صفحات سنگی نیز وجود ندارد. هر قطعه سنگ سطح صاف و گردی دارد. هیچ کس نمی داند که این سنگ ها چطور به این شکل در آمده است و با این دقت و زیبایی روی هم قرار گرفته اند.

البته در پرو و در بعضی از شهرهایش، مجموعه های مختلف دیگر نیز کشف می شوند و یکی از عجیب و غریب هایش، دیوارهایی هستند که با نام ساکسایوامان معروف هستند. دقت به کار رفته در ساخت این دیوار ها مثال زدنی است و آن قدر با وسواس و دقت ساخته شده است که گویی با یک پازل بسیار پیچیده و بزرگ روبرو هستیم. هر تکه ای از آجرها این دیوار ها و یا همان ساکسایوامان ها به شکلی عجیب با قطعات دیگر در کنار هم قرار گرفته اند و با یکدیگر هماهنگ شده اند و بدون ایجاد کوچک ترین خلل و روزنه ای و یا حتی سوراخی در کنار یکدیگر چیده شده اند.

دانشمندان باستان شناس سال های سال است که در پی کشف چگونگی ساخت این دیوار باستانی و عجیب هستند. بعضی از آنان بر این عقیده هستند که سازندگان دیوار مقبره ساکسایوامان با استفاده از نوعی مایع گرفته شده از گیاهی که تا به الان هم ناشناخته مانده است، توانسته اند به این سنگ ها که به صورت نر و ماده و یا حتی قفل و کلید در کنار هم قرار گرفته اند، شکل دلخواه و مورد نظرخود را به آن ها بدهند.

نظریه دیگری نیز هست که می گوید محتمل است دیوارهای مقبره ساکسویوان، در اثر تابش نور خورشید مواد معدنی از سنگ ها به بیرون آمده و به مرور زمان فاصله بین سنگ ها را پر نموده باشد. در حالی که دانشمندان و متخصصین هنوز در پی یافتن پاسخی برای چگونگی تشکیل این پدیده هستند، هنوز هم خیلی از افراد فکر می نمایند که دیوارهای مقبره ساکسایوامان را فرا زمینی ها به گونه ای ساخته اند که هیچ شخصی تا به حال نتوانسته است آن را تخریب نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2159

به "هیچ بشری نتوانسته این دیوار را خراب کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ بشری نتوانسته این دیوار را خراب کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید