هیچ درخت تنومندی در چهارباغ قطع نشده است

به گزارش فیس راز، خبرنگاران/اصفهان مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در جریان عملیات های عمرانی در چهارباغ، سطح خاک این محور پایین رفته و باعث شده ریشه درختان تا حدودی از خاک خارج گردد، اما از آن ها مراقبت و سعی می کنیم سطح خاک به شرایط سابق بازگردد و ریشه ها درون خاک فرو فرایند.

هیچ درخت تنومندی در چهارباغ قطع نشده است

جهت دریافت خدمات طراحی ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص شرایط درختان چهارباغ، اظهار کرد: درختان چهارباغ طی عملیات های عمرانی آسیب دیده اند، اما طبق برنامه ریزی ها، بستر سازی و تغذیه درختان مناسب و به موقع است، همچنین کاشت درختان انتزاعی در کنار درختان اصلی را در دستور کار قرار داده ایم که در صورت آسیب دیدن درختان قدیمی، درخت جایگزین وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: طی عملیات های مختلف برای پیاده راه سازی چهارباغ، سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری نظارت دقیقی داشت که باعث شده تا امروز کمترین آسیب متوجه درختان باشد.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با علم به سطحی شدن ریشه درختان در این محور، توضیح داد: به دلیل اینکه طی عملیات های عمرانی سطح زمین پایین رفته و درخت در سطح بالاتری قرار گرفته، ریشه درختان تنومند سطحی شده، اما درحال نرده گذاری هستیم تا سطح خاک به شرایط سابق بازگردد و ریشه ها درون خاک فرو فرایند.

مرتضایی نژاد در ادامه تاکید نمود: عمق ریشه درختان به صورتی است که به همان میزان که ریشه های سطحی می بینیم، درخت در عمق خاک نیز ریشه دوانده است؛ یعنی درخت معادلی که در بالای سطح خاک ریشه دارد به همان میزان در زیر زمین و درون خاک نیز ریشه دوانده است.

وی در خصوص درختانی که کج شده اند هم گفت: همه این موارد را آنالیز و مراقبت می کنیم، اما در عملیات های عمرانی مثل پیاده راه سازی چهارباغ، ایستادگی کردیم تا درختان تنومند حفظ شده و از بین نفرایند.

مرتضایی نژاد در انتها خاطر نشان کرد: در عملیات های عمرانی چهارباغ هیچ گاه درخت بزرگ قطع نشده تا درخت جوان و کوچک جایگزین آن گردد، بلکه درختان بزرگی که قبلا قطع شده بودند را با نهال های 20 ساله پر کردیم که تا حدودی تنومند هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 844

به "هیچ درخت تنومندی در چهارباغ قطع نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ درخت تنومندی در چهارباغ قطع نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید