رویدادهای بین المللی گردشگری انرژی مضاعفی به صنعت توریسم ایران تزریق نموده است

به گزارش فیس راز، معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: تحرک و پویایی حاصل از برگزاری رویدادهای ارزنده بین المللی با موضوع گردشگری انرژی مضاعفی به کالبد صنعت توریسم ایران تزریق نموده است.

رویدادهای بین المللی گردشگری انرژی مضاعفی به صنعت توریسم ایران تزریق نموده است

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان امروز 21 آبان 97 در چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری که صبح امروز در همدان برگزار گردید، افزود: امیدوارم حضور چندروزه اعضا در این رویداد ضمن بهره مندی از محتوای علمی و فرصت تعامل با یکدیگر، مجالی برای سیاحت و تماشای بخشی از جاذبه های کشورمان با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده برای گشت های شهری و استانی باشد.

او با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد برگزاری رویدادهای ارزنده بین المللی با موضوع گردشگری در کشورمان هستیم، افزود: تحرک و پویایی حاصل از این رویدادها انرژی مضاعفی به کالبد صنعت توریسم ایران تزریق کرده و فرصتی برای تعامل، همفکری، هم اندیشی و توسعه همکاری های بین المللی ایجاد نموده است.

مونسان گفت: برگزاری رویداد تبریز2018، جشن های ثبت جهانی آثار ایران، نمایشگاه های فاخر میراث فرهنگی سایر کشورها در ایران، رویداد فرخنده همدان2018 و بالاخره رویداد امروز و برنامه های متنوع و پربار این چند روز، با حضور اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری، نشاطی خاص به چرخه فعال گردشگری ایران می دهد و مجالی برای هم افزایی تجارب فی مابین را فراهم می سازد تا بیش از پیش ظرفیت های رو به رشد صنعت گردشگری را بشناسیم و گام هایی هدفمند برای بهره مندی از این ظرفیت ها در راستای توسعه پایدار برداریم.

معاون رئیس جمهوری افزود: همان طور که می دانید و دبیرکل محترم و فعالان و اندیشمندان حاضر در مراسم واقفند، امروزه دیگر هیچ تردیدی برای مسئولان و برنامه ریزان توسعه در سراسر جهان باقی نمانده است که صنعت گردشگری بهترین ابزار برای توسعه پایدار با کمترین هزینه مالی و اجتماعی و بیشترین بازده است و با چنین رویکردی شاهد رشد روزافزون و شتابان گردشگری در جهان هستیم.

او یادآور شد: گردشگری امروزه به عنوان صنعتی پویا اهمیت روزافزونی یافته است و کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه به منظور کاهش نرخ بیکاری، بهبود توزیع درآمد، تعامل سازنده و موثر با جهان و استفاده از منابع سرشار مالی، اجتماعی و سیاسی، به دنبال گسترش آن به عنوان ابزاری برای توسعه پایدار هستند.

مونسان با تأکید بر اینکه گردشگری موجب ایجاد فضای نشاط در ابعاد اجتماعی و فرهنگی و تحرک سایر بخش های مالی همچون کسب و کارهای شهری، محلی و روستایی می گردد، افزود: گردشگری از این منظر عدالت اجتماعی و مالی را بسط می دهد. دربخش صنعت و بسیاری دیگر از بخش ها وابستگی به تکنولوژی وجود دارد که ممکن است احتیاج به ورود فناوری باشد، ولی در بخش گردشگری وابستگی وجود ندارد و برای ارتقا این بخش می توان بر داشته های داخلی تکیه کرد. در حوزه اشتغال نیز سرعت گردشگری نسبت به سایر بخش ها 2.5 برابر و هزینه ایجاد اشتغال در این بخش بین یک پنجم تا یک دهم سایر حوزه هاست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران با درک اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد جهانی و توسعه پایدار، عزم خود را برای ایفای سهم واقعی گردشگری کشورمان در اقتصاد داخلی و بین المللی جزم کرده است و در این میان برگزاری رویدادهای بین المللی به عنوان یکی از ابزارهای موثر و کارآمد در معرفی مقاصد گردشگری، می تواند نقشی موثر در معرفی ظرفیت های بالقوه و بالفعل این صنعت بزرگ و رو به رشد ایفا نماید.

او، گفت: این در حالی است که تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه کشورمان نیز در برابر توانمندی های گردشگری ایران کاری از پیش نبرده و با توجه به ویژگی فرهنگی توریسم در عرصه بین المللی و دیپلماسی عمومی، مانعی در برابر اشتیاق گردشگران جهان برای تماشای این دیار 7هزار ساله نبوده است، تا جایی که شمار گردشگر ورودی کشورمان نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش قابل توجهی نیز یافته است، چرا که ما مردمان صلح و دوستی و میهمان نوازی هستیم و در جهانی که در سایه ارتباطات نمی توان واقعیت ها را انکار کرد، تحریم نمایندگان نیز نمی توانند خوبی ها و جاذبه های سرزمین ایران را تحریم و گردشگران جهان را از تماشای ایران محروم نمایند. در واقع با وجود هجمه های دشمن، ایران هراسی و فشارهای سیاسی خارجی که وجود دارد شاهد رشد گردشگری در کشورمان هستیم.

مونسان گفت: با مشارکت و سرمایه گذاری فعالان بخش غیردولتی و بعضی شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی شاهد اجرای 1900 پروژه در حوزه زیرساخت های گردشگری با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 6میلیارد دلار در کشور هستیم و کوشش می کنیم تا پایان دولت دوازدهم ، 1200 پروژه در حوزه زیرساخت های گردشگری را به اتمام برسانیم که مسلما با بهره برداری از این پروژه ها وضعیت زیرساخت ها در کشور بهبود پیدا خواهد نمود و شاهد اضافه کرده شدن شمار گردشگران خواهیم بود.

او با بیان اینکه داشته های تاریخی، فرهنگی و طبیعی ایران، غنای این سرزمین در جاذبه های گردشگری را در جهان به نمایش می گذارد، افزود:وجود یک میلیون اثر تاریخی و فرهنگی، هزاران اثر ثبت شده به عنوان آثار ملی و ثبت 23 اثر به عنوان آثار جهانی، ایران را در زمره یکی از 10 کشور برتر جهان از نظر جاذبه های گردشگری قرار داده است.

مونسان تأکید کرد: قدمت و غنای تمدنی و تاریخ هفت هزار ساله، کثرت آثار بی بدیل و دیدنی طبیعی وجغرافیایی، آب و هوای چهار فصل، جلوه های متنوع فرهنگی و وجود قومیت های مختلف با آداب و رسوم زیبا و جذاب، ایران را به گنجینه گران بهایی از میراث مادی و معنوی و تابلویی زیبا و چشم نواز از جاذبه های گردشگری تبدیل کرده و برخورداری از بالاترین ضریب امنیت، پایین بودن هزینه های سفر، ارایه تسهیلات ویژه به گردشگران و مهمان نوازی متفاوت و صمیمانه اقوام ایرانی، شرایط مناسبی برای میزبانی از گردشگران جهان فراهم ساخته است.

مونسان افزود:خوشبختانه شاهد رصد دقیق نهادهای بین المللی گردشگری برای شناخت ظرفیت های بالقوه اما کمتر شناخته شده جهان در عرصه توریسم هستیم و در این جهت روشن است که جهان، داشته های گردشگری ایران را به رسمیت می شناسد و توفیق هایی پی در پی نصیب ما می گردد که رویداد همدان 2018 و رویداد کنونی یکی از آنهاست.

معاون رئیس جمهوری، ادامه داد: بی شک معرفی استان همدان به عنوان یک مقصد گردشگری جدید و پویا در سطح آسیا و جهان، دستاوردهایی هم چون برنامه ریزی و بهره برداری از رویداد مذکور به منظور جذب گردشگر ورودی، معرفی ظرفیت های گردشگری شهر همدان به وزراء گردشگری، سفرا و نمایندگان کشورهای آسیایی، ایجاد بستر تعامل در حوزه های گردشگری بین کشورهای عضو ACD و جذب سرمایه گذاران بین المللی فعال در حوزه گردشگری را به همراه خواهد داشت.

مونسان افزود: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گرشگری کشورهای آسیایی، برگزاری کنفرانس بین المللی همدان پایتخت گردشگری آسیایی 2018 و همچنین برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری UNWTO در همدان، در کنار سایر رویدادهای برگزار گردیده و درحال اجرا و نیز رویدادهایی که در ماه های آینده برگزار خواهد شد، زمینه مناسبی را برای تبلیغ ظرفیت های گردشگری کشورمان و به طور ویژه استان همدان فراهم می آورد.

او یادآور شد: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران دارای 1800 آثار تاریخی شناسایی شده و جاذبه ای منحصر به فردی همچون غار علیصدر و عناوین بین المللی همچون لالجین شهرجهانی سفال، ملایر و تویسرکان شهرملی مبل و منبت است و تمام بستر های لازم برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری ملی و جهانی را دارد.

مونسان اظهار کرد:بسته متنوع، غنی و مفیدی که برای حضور دبیر کل محترم سازمان جهانی گردشگری، رییس و اعضای وابسته UNWTO، میهمانان و فعالان داخلی گردشگری و همچنین خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی حول محور همدان 2018 و به انگیزه برگزاری چهلمین اجلاس تدارک دیده شده، مجموعه ای است که از چند ماه قبل با تشکیل 15 کمیته برنامه ریزی شده تا اینکه از چند روز قبل شروع شده است

معاون رئیس جمهوری گفت: برنامه های یادشده مواردی همچون آیین افتتاحیه کنونی، سمینار بین المللی بهره گیری گردشگری فرهنگی از فناوری های اطلاعات و ارتباطات با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی نخبه این عرصه در قالب پنل ها و کارگاه های تخصصی و روزآمد، نمایشگاه استارت آپ های گردشگری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری برای ارایه دستاوردهای این شاخه نوین و کارآمد در صنعت توریسم، تورهای سیاحتی آشنایی با جاذبه های استان همدان و دیگر برنامه های جذاب و مفید را در بر می گیرد.

مونسان در پایان سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور دبیر کل و ریاست محترم سازمان جهانی گردشگری و اعضای وابسته به این سازمان از کوشش و اهتمام استانداری همدان، اداره کل میراث فرهنگی استان همدان، شرکت سیاحتی علیصدر، وزارت امور خارجه، معاونت علمی ریاست جمهوری و دیگر مجموعه هایی که در برگزاری هرچه بهتر این رویداد سهمی داشته اند، تشکر و قدردانی کرد و برای خانواده بزرگ صنعت توریسم در جهان روزهایی روشن تر و موفقیت آمیزتر در جهت توسعه سبز و پایدار و ترویج صلح و دوستی و همکاری های نزدیک آرزو کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 351

به "رویدادهای بین المللی گردشگری انرژی مضاعفی به صنعت توریسم ایران تزریق نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویدادهای بین المللی گردشگری انرژی مضاعفی به صنعت توریسم ایران تزریق نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید