وام ویژه دکتری هیچ افزایشی در سال جاری نداشته ، منیری: دانشگاه نمی تواند در مبلغ وام ها دخالتی داشته باشد

به گزارش فیس راز، معاون صندوق رفاه دانشجویان گفت: دانشگاه ها نمی توانند تغییری در وام های پرداختی به دانشجویان داشته باشند.

وام ویژه دکتری هیچ افزایشی در سال جاری نداشته ، منیری: دانشگاه نمی تواند در مبلغ وام ها دخالتی داشته باشد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، ثبت نام وام های دانشجویی نیمسال اول تحصیلی از سوی صندوق رفاه از نیمه آبان ماه آغاز شده است که این وام ها در قالب نظام تسهیلات جدید وام های دانشجویی به صورت 5 نوع وام به دانشجویان پرداخت می شود.

بر اساس این گزارش، یکی از وام های پرداختی به دانشجویان وام ویژه دانشجویان دکتری است که هر سه ماه یک بار به دانشجویان دکترا روزانه و دانشجویانی که واجد شرایط هستند پرداخت می شود.

امسال مبالغ وام های دانشجویی مانند وام های شهریه، وام ودیعه مسکن، وام ضروری و. افزایش قابل توجهی داشت، اما در این میان وام ویژه دکتری به دلیل مسائل، پرداخت آن با مسائلی روبرو شد که به گقته مسئولان صندوق رفاه این مشکل با تامین بودجه آن برطرف شده است. اما دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نسبت به مبالغ واریزی این وام ها معترض شده و می گویند بر اساس اطلاعیه صندوق رفاه دانشجویان مبلغ این وام ها برای سال تحصیلی جاری افزایش داشته است.

این دانشجویان عنوان کردند که مبلغ این وام به 4 میلیون و 200 هزار تومان افزایش داشته، اما دانشگاه امیرکبیر نه تنها افزایشی در این وام ها نداده؛ بلکه مبلغ نسبت به سال گذشته کاهش داشته و 2 میلیون و 100 هزار تومان به هر دانشجو پرداخت می کند که نسبت به این مسئله معترض شدند.

تغییری دروام های پرداخت از سوی دانشگاه صورت نمی گیرد

الیاس منیرِی، معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان درپاسخ به اعتراض دانشجویان دکتری دانشگاه امیرکبیر گفت: مبلغ این وام ماهانه 700 هزار تومان است و هر سه ماه 2 میلیون و 100 هزار تومان به هر دانشجو پرداخت می شود.

وی افزود: تنها تغییری که این وامها امسال داشت مبلغ وام دکتری که از طرف بانک و صندوق پرداخت می شود با یکدیگر برابر شد و از سال آینده به طور کلی این وام از سوی صندوق رفاه پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص کاهش مبلغ این وام از سوی دانشگاه گفت: هیچ دانشگاهی نمی تواند مبلغ این وام را کاهش یا افزایش دهد؛ چرا که این وام به صورت مستقیم از سوی صندوق رفاه به حساب دانشجو واریز می شود و دانشگاه ها اختیاری برای تغییر مبلغ وام ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1444

به "وام ویژه دکتری هیچ افزایشی در سال جاری نداشته ، منیری: دانشگاه نمی تواند در مبلغ وام ها دخالتی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام ویژه دکتری هیچ افزایشی در سال جاری نداشته ، منیری: دانشگاه نمی تواند در مبلغ وام ها دخالتی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید