پارک حیات وحش لیونده، سفر به قلب آفریقا

به گزارش فیس راز، پارک حیات وحش لیونده (Liwonde)، کرگدن، فیل و رودخانه شایر (Shire)

محوطه حفاظت شده لیونده یکی از سه زیستگاه مهم در آفریقای جنوبی است که در گذشته به دلیل شکارهای غیرقانونی در حال از دست دادن حیات وحش بی نظیرش بود که خوشبختانه این روزها به واسطه قوانین سفت و سخت از این جریان نجات پیدا کرده است. با خبرنگاران همراه باشید و درباره پارک حیات وحس لیونده بیشتر بدانید:

پارک حیات وحش لیونده، سفر به قلب آفریقا

در پی موفقیت پروژه پارک Majete ، سازمان پارک های آفریقایی مدیریت پروژه پارک حیات وحش لیونده را در آگوست سال 2015 آغاز کرد. این منطقه دارای زیبایی شگفت انگیزی است و در آن انواع چرندگان خالدار جنگلی، جنگل های پر درخت، درختان آدانسونیا یا بائوباب (baobab) و چشم اندازهای زیبایی طبیعی دیده می شود. در میان ستاره اصلی طبیعت منطقه، رودخانه شایر است که با ایجاد دشت آبرفتی ، نقش مهمی در محیط زیست منطقه ایفا می کند. در یک گردش سافاری با قایق، شما می توانید همه چیزهای مهم درباره این پارک را ببینید. عبور اسب های آبی و کروکودیل ها تنها در فاصله چند متری فیل هایی که در حال آب خوردن هستند و تنها صدایی که سکوت منطقه را می شکند، صدای نعره جانوران بزرگ است. در دشت های این منطقه صدها بز کوهی موسوم به ایمپالا(impala) و گرازهای وحشی را در حال یورتمه رفتن خواهید دید. تنوع زیستی پرندگان نیز در این پارک حفاظت شده، بسیار متنوع است. در این منطقه ها از مرغان مگس خوار رنگارنگ و کوچک تا حواصیل های بزرگ و آب شکاف ها (skimmer) زندگی کرده و در حال پرواز در آسمان یا شنا روی رودخانه هستند.

منطقه حفاظت شده لیونده با نرده و فنس محصور بوده و در آن انواع بوفالو، گورخر، سمور، گونه نادر کرگدن سیاه زندگی کرده و به ندرت ممکن است بازدید کنندگان با پژوهشگرانی که در حال مطالعه کرگدن ها هستند، روبرو شوند.

زندگی انسان ها در مجاورت حیات وحش چندان ساده نیست. برای نمونه فیل ها خطری بالقوه برای محصولات کشاورزی محسوب شده و با ورود به مزارع، آن ها را نابود می کنند. این موضوع در حالی است که پارک حیات وحش لیونده دارای مساحتی حدود 485 کیلومتر مربع بوده و دورتا دور آن را روستاها و مزارع احاطه کرده اند. این موضوع سبب ایجاد مسائل زیادی برای مردم و حیوانات تحت حفاظت شده بود و از سوی دیگر شکار غیرقانونی نیز مشکل ساز می شد تا اینکه به تازگی کل این پارک با نرده و فنس محصور شد. این پارک به عنوان بزرگ ترین پارک حیات وحش آفریقا که فیل ها در آن تکثیر شده و به سایر منطقه ها منتقل شدند، شناخته می شود. در این پارک تعداد فیل ها به 800 زنجیر رسیده بود که 250 زنجیر از آن ها به پارک Nkhotakota منتقل شدند. در این منطقه حفاظت شده، لژ زیبای Mvuu محل مناسبی برای بازدید از پارک و اقامت محسوب می شود که در نزدیکی روستا قرار داشته و علاوه بر در تماس بودن با حیات افراد بومی و دیدن نحوه زندگی آن ها می توانید در گردش های سافاری حیات وحش نیز شرکت کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2064

به "پارک حیات وحش لیونده، سفر به قلب آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک حیات وحش لیونده، سفر به قلب آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید