چرا باید مشتریان سمی را سریعاً رها کنید؟ اهمیت آن برای سلامت کسب وکار

به گزارش فیس راز، قدرت نه گفتن در کسب وکار

در زندگی شخصی و حرفه ای، توانایی گفتن نه قدرتی رهایی خبش دارد. چه زمانی که تصمیم می گیرید نه، من جایی به این فرد در زندگی ام بدهم یا نه، من دیگر نمی خواهم با این مشتری همکاری کنم، این کلمه می تواند شما را از زنجیرهای ارتباطات سمی رها کند. به ویژه برای کارآفرینان با ذهنیت رشد، قطع ارتباط با مشتری حتی اگر مشکل ساز باشد، ممکن است به نظر بیاید که خلاف ع ادت است. اما در بلندمدت، رها کردن یک رابطه سمی می تواند تصمیمی استراتژیک باشد که به رشد و سلامت کسب وکار شما یاری می نماید.

چرا باید مشتریان سمی را سریعاً رها کنید؟ اهمیت آن برای سلامت کسب وکار

مشتریان بد چطور به کسب وکار آسیب می زنند؟

مشتریان بد تنها باعث دردسر نمی شوند، بلکه منابع و روحیه کسب وکار شما را نیز تحلیل می برند. آن ها می توانند انرژی تیم شما را بگیرند و فرصت های مهم را از بین ببرند. حتی اگر شما بتوانید این رابطه را به خوبی به خاتمه برسانید، کارکنان شما ممکن است به خاطر اینکه شما آن ها را در این شرایط قرار داده اید، احساس نارضایتی نمایند. وقتی که وقت و انرژی شما صرف یک مشتری بسیار مشکل ساز می گردد، می توانستید این منابع را برای دیگر مشتریان یا بخش های اصلی کسب وکار خود اختصاص دهید.

چگونه از یک شرایط بد استفاده کنید؟

وقتی که کسب وکار شما با یک شکست روبرو می گردد، مهم است که از هر فرصتی برای رشد استفاده کنید. وقتی که رابطه خود را با یک مشتری مشکل ساز قطع می کنید، این فرصت را دارید که به تیم خود نشان دهید که کاملاً از آن ها حمایت می کنید. به بازخوردهای آن ها گوش دهید و از کوشش هایشان قدردانی کنید. درست همان طور که افراد پس از خاتمه یک رابطه عاشقانه به آنچه که واقعاً در یک شریک زندگی می خواهند فکر می نمایند، شما نیز باید پس از خاتمه یک رابطه با مشتری مشکل ساز به این فکر کنید که چه نوع مشتریانی با اهداف کسب وکار شما هماهنگی بیشتری دارند.

چرا نباید در پی مشتریان بی ثمر باشید؟

مشتریان بد اشکال مختلفی دارند. در مقابل مشتریان نیازمند و مزاحم، مشتریانی هستند که به تدریج در پس زمینه محو می شوند و سکوت برقرار می نمایند. آن ها ممکن است مهلت ها را مکرراً از دست بدهند یا نتوانند اطلاعات لازم برای پیشبرد پروژه ها را فراهم نمایند. در ابتدا، ضروری است که به آن ها فرصت داده گردد. شاید آن ها با شرایط غیرمنتظره ای روبرو شده اند که باعث شده نتوانند به تعهدات خود عمل نمایند. با ارسال یک پیغام محبت آمیز درباره پیشرفت پروژه و ارزش همکاری، کوشش کنید که آن ها را دوباره به مشارکت ترغیب کنید. اما اگر کوشش های شما بی نتیجه ماند، ممکن است زمان آن باشد که قبول کنید این مشتری مناسب کسب وکار شما نیست. رها کردن این گونه مشتریان به شما اجازه می دهد تا زمان و انرژی خود را برای مشتریانی که با منظره و ارزش های شما هماهنگی دارند، اختصاص دهید.

ورق زدن صفحه

کارآفرینان به طور طبیعی به سمت جذب کسب وکار متمایل هستند. اما وقتی به مشتریان سمی می رسیم، باید به غرایز درونی خود تکیه کنیم. ما می دانیم که قطع ارتباط با چنین مشتریانی به نفع خود، تیم و کسب وکارمان است. با این حال، اتخاذ تصمیمات قاطع می تواند سخت باشد. پس از خاتمه یک دوستی نابرابر، من متوجه شدم که وقت و انرژی بیشتری برای خانواده، کسب وکار و دوستان دیگرم دارم. برای هزینه یک گفت وگوی کوتاه و ناخوشایند، من به آرامش و رفاه بلندمدتی دست یافتم. این محاسبه سود و هزینه را به خاطر بسپارید وقتی که مجبور به خاتمه دادن به یک رابطه سمی با مشتری می شوید. کوشش های شما در واقع در حال خرید چیزی با ارزش است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2419

به "چرا باید مشتریان سمی را سریعاً رها کنید؟ اهمیت آن برای سلامت کسب وکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید مشتریان سمی را سریعاً رها کنید؟ اهمیت آن برای سلامت کسب وکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید