چین از طرح پیشنهادی روسیه درباره خلیج فارس استقبال کرد

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، گنگ شوآنگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری با اشاره به طرح ائتلاف امنیتی روسیه در خلیج فارس گفت: اوضاع خلیج فارس بسیار پیچیده است و چین از نزدیک آن را دنبال می نماید ودر این شرایط صلح و ثبات در منطقه، به نفع همه است.

چین از طرح پیشنهادی روسیه درباره خلیج فارس استقبال کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین اضافه نمود که کشورش از هرگونه اقدام و ابتکارعملی که تأثیر مثبتی بر صلح و ثبات در منطقه داشته باشد و همزمان ارتباط طرفین مربوطه را حفظ کند، استقبال خواهد نمود.

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشستی در باشگاه والدای خواهان ایجاد سازمانی متشکل از روسیه، آمریکا، چین، هند و اعضای اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر به منظور حل مسائل خلیج فارس شده بود.

علی رغم استقبال چین از طرح پیشنهادی روسیه، اما ناتو اعلام نموده که پیشنهادی از روسیه برای ایجاد یک سازمان امنیتی در خلیج فارس دریافت ننموده است و اتحاد در ساز و کارهای موجود همکاری با تعدادی از کشورهای منطقه را کافی می داند.

ایده رئیس جمهور روسیه بر این بود تا با ایجاد یک سازمان بین المللی برای امنیت و همکاری در خلیج فارس، ثبات در این منطقه ملتهب را تضمین کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 430

به "چین از طرح پیشنهادی روسیه درباره خلیج فارس استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از طرح پیشنهادی روسیه درباره خلیج فارس استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید