یافته های تازه درباره کشتی تاریخی یکی از پادشاهان دانمارک

به گزارش فیس راز، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، یافته های نو درباره کشتی تاریخی یکی از پادشاهان دانمارک بدست آمد.

یافته های تازه درباره کشتی تاریخی یکی از پادشاهان دانمارک

ادامه کاوش باستان شناسان در Gribshunden کشتی تاریخی و پرچمدار یوهان پادشاه دانمارک اکتشافات جدیدی را به همراه داشته است.

این کشتی جنگی دانمارکی در سال 1495 میلادی در دریای بالتیک و در نزدیکی سواحل رونیبه واقع در سوئد غرق شد. نامه ای که به وسیله پادشاه یوهان در سال 1484 میلادی نوشته شده، قدیمی ترین سند مربوط به وجود این کشتی محسوب می گردد.

این کشتی زمانی که در نزدیکی بندر رونیبه لنگر انداخته بود، به طرز مرموزی آتش گرفت و غرق شد. این واقعه در کتاب های تاریخی مختلف آلمانی و سوئدی به ثبت رسیده است.

گروهی از غواصان نخستین بار در دهه 70 میلادی بقایای این کشتی غرق شده را در عمق 10 متری دریا کشف کردند، اما در آن موقع از اهمیت این یافته آگاه نبودند. هویت این کشتی غرق شده تا سال 2013 تعیین نشد.

بقایای این کشتی غرق شده به عنوان سالم ترین کشتی غرق شده متعلق به عصر کاوش از اهمیت دنیای برخوردار است.

محققان در جریان پروژه تحقیقاتی که به همت دانشگاه لوند، موزه بلکینگه و موزه کشتی وایکینگی دانمارکی ترتیب داده شده، پیروز شدند توپخانه، تپانچه ها و چند اثر دیگر را کشف نمایند.

یکی از محققانی که در این پروژه تحقیقاتی همکاری داشت، بیان نمود: هیچ کشتی دیگری متعلق به عصر کاوش تا این حد سالم باقی نمانده است. Gribshunden بینش جدیدی درباره این کشتی ها ارائه می دهد. ما اکنون از مقدار دقیق و طراحی کشتی هایی که دنیا را تغییر داده اند، آگاه هستیم.

محققان با همکاری یکدیگر نمونه های سه بعدی سکان کشتی، توپخانه و بخشی که شاه به همراه اشراف زادگان در آن مستقر بود را طراحی نموده اند. در نتیجه این مطالعات جزئیات بیشتری درباره عرشه کشتی، عملکرد خدمه، اداره کشتی و استحکامات آن حاصل شد.

با این حال، محققان معتقدند یک معمای بزرگ درباره این کشتی همچنان حل نشده به جای مانده است: دلیل غرق شدن این کشتی.

به گفته محققان، اسناد تاریخی نشان می دهند این کشتی دچار آتش سوزی و انفجار شده است، این درحالی است که هنوز هیچ شواهدی از وقوع این اتفاق کشف نشد. محققان امیدوارند با کاوش های سال آینده بتوانند شواهدی درباره این فاجعه را پیدا نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2239

به "یافته های تازه درباره کشتی تاریخی یکی از پادشاهان دانمارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته های تازه درباره کشتی تاریخی یکی از پادشاهان دانمارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید