یامین پور: مسائل معیشتی علت تأخیر در ازدواج جوانان نیست

به گزارش فیس راز، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان، ازدواج، تشکیل خانواده، کاهش طلاق و جوانی جمعیت، مسائل اصلی کشور است.

یامین پور: مسائل معیشتی علت تأخیر در ازدواج جوانان نیست

به گزارش ایسنا، وحید یامین پور روز دوشنبه 27 دی ماه با حضور در نشست هم اندیشی کارشناسان حوزه برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان که به میزبانی استان البرز برگزار گردید، اظهار کرد: شاید به نظر برسد مسئله اصلی در ازدواج جوانان مسائل معیشتی باشد در حالی که یافته ها نشان می دهد یکی از مهمترین عوامل فروپاشی خانواده ها و به تاخیر انداختن ازدواج، تغییر ادراکی است که در دختران جوان ایرانی از خود و نقش های اجتماعی که باید ایفا نمایند و تخیلی که نسبت به آینده دارند اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که در واقع مسئله ما مسئله فرهنگ و سبک زندگی است گفت: آنالیز های میدانی هم تایید می نماید که ازدواج آسان به معنای ازدواجی که در سن پایین و با سهولت در برگزاری و مناسک آن انجام می شود تابعی از توسعه نیست.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: در استان سیستان و بلوچستان ما شاهد پایین ترین نرخ طلاق، بالاترین نرخ ازدواج و پایین ترین سن ازدواج در زوجین هستیم، پس به این پرسش چگونه پاسخ خواهیم داد؟ آیا این آمار ها تابعی از توسعه یافتگی است یا تابعی از توسعه نیافتگی است؟

وی با بیان اینکه بین تلقی که جوانان از رویداد ها و وقایع دارند با آنچه فی الواقع رخ می دهد فاصله زیادی است گفت: تصور نکنیم که طلاق همواره معلولی است از زیرساخت هایی که ما توان و امکان تغییر آن را نداریم و همواره هم اینگونه نیست که تورم و مسائل مالی مسبب طلاق باشند.

یامین پور افزود: اگر مهارت جوانان برای تشکیل و حفظ خانواده راتقویت کنیم و تغییرات هویتی صورت پذیرد حفظ کیان خانواده راحتتر خواهد بود.

وی اظهار کرد: در بحث جوانان و مطالعات انجام شده در این حوزه ما با شاخص Nit هم روبرو هستیم این شاخص گروهی از جوانان را پوشش می دهد که نه شاغل هستند و نه جویای کار و نه حتی محصل، این جوانان حتی در پی این هم نیستند که مهارت فردی و یا اجتماعی خاصی کسب نمایند و اساسا روزگار آن ها به بطالت می گذرد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: این شاخص در کشور ما مورد مطالعه جدی قرار نگرفته است، آمار دقیقی از این جوانان وجود ندارد و در سیاستگذاری ها نیز توجهی نمی شود در حالی که می توان حدود 29 تا 40 درصد از جوانان را با مقوله های این شاخص مورد آنالیز قرار داد و سنجید.

وی توضیح داد: این جوانان پرسه زن نباید در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های ما مورد غفلت قرار گیرند، بلکه باید این گروه به رسمیت شناخته شده و مسائل آنان به دغدغه های کارشناسان معاونت جوانان بدل شود.

منبع: فرارو
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2162

به "یامین پور: مسائل معیشتی علت تأخیر در ازدواج جوانان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یامین پور: مسائل معیشتی علت تأخیر در ازدواج جوانان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید