تور کانادا: همه چیز درباره جام استنلی

به گزارش فیس راز، اغراق آمیز نخواهد بود اگر بگوییم، کانادا مهد هاکی روی یخ هست. از نامگذاری مسابقات که به افتخار لرد استنلی فرماندار کل وقت کانادا در سال 1893 اجرا شده تا پرافتخارترین تیم این رقابت ها که همین مونترال کندین خودمان باشد و حتی اولین قهرمان این مسابقات هم که تیمی از مونترال بوده است.

تور کانادا: همه چیز درباره جام استنلی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اما گذر زمان ، کفه ترازو را به سود تیم های همسایه جنوبی ما، سنگین تر کرد، به طوری که سهم تیم های کانادایی در بین 31 تیم شرکت کننده در این جام، فقط هفت تیم است و از آخرین باری که یک تیم کانادایی، قهرمان این رقابت ها شده، 28 سال می گذرد.

شاید برای خیلی از ما که با هاکی آشنایی نداریم؛ صرفاً برخوردهای خشن بازیکنان با یکدیگر، بازیکنانی تنومند و عضلانی که دندان های جلوی خود را بر اثر اصابت پاک از دست داده اند و البته در آمریکای شمالی سلبریتی های ثروتمندی هستند؛ تمام آن چیزی باشد که از هاکی می دانیم.

اما آن چه که هاکی را برای همشهریان ما جذاب می نماید؛ رقابت های فشرده و پر سرعت و سرشار از تاکتیک های گروهی و تکنیک های فردی هست که از این ورزش یک مذهب و از مونترالی ها، هواداران متعصب، ساخته است.

بر خلاف لیگ های معتبر فوتبال، که یک تیم حداکثر دو بازی در هفته انجام می پهد، در هاکی، هر تیم یک روز در میان و حتی هر روز مسابقه دارد و این برای هواداران این ورزش یعنی هر روز هیجان و شوق تماشای بازی تیم محبوبشان.

در رقابت های حذفی جام استنلی، هر دو تیم تا هفت بار به مصاف هم می فرایند و هر تیم که زودتر بتواند پیروز 4 مسابقه باشد؛ به مرحله بعد صعود می نماید. برای مثال در دور قبل، مونترال کنیدینز در مسابقه ششم، به چهارمین برد خود دست یافت و به فینال صعود کرد و دیگر نیازی به برگزاری بازی هفتم نبود و در نتیجه یک روز بیشتر استراحت کرد.

امشب ساعت 8 به وقت مونترال، اولین مسابقه از سری مسابقات فینال، جام حذفی استنلی در سال 2021 برگزار می گردد. خبرنگاران هر شب سعی خواهد نمود تا در کنار ارائه گزارش خلاصه هر بازی، به معرفی نحوه انتخاب تیم ها در مرحله پلی آف (حذفی)، تاریخچه و قوانین این بازی هیجان انگیز و پرطرفدار کانادایی هم بپردازد.

منبع: مداد
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1788

به "تور کانادا: همه چیز درباره جام استنلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: همه چیز درباره جام استنلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید