29 هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد

به گزارش فیس راز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تهران 29 هزار ساختمان ناایمن وجود دارد که باید هر چه سریع تر مشکل آنها بر طرف گردد.

29 هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای صحن علنی امروز شورای شهر تهران گفت: 1400 شهرداری و بیش از 37 هزار دهیاری مسؤولیت خطیر خدمت رسانی به شهروندان را به عهده دارند.

وی ادامه داد: روستاییان امروز با مسائل مضاعف روبرو هستند و چالش هایی مثل جوابگویی بدون اختیار و هزینه کرد بدون منابع کافی از چالش های شهرداران است.

هاشمی توضیح داد: امروز شهرداری ها غیر از مسائلی مثل تحریم ها با مسائل ناشی از شیوع کرونا هم روبرو هستند و باید با کمبود منابع بهترین خدمات را ارائه نمایند. امیدواریم همانطور که در نامه ریاست جمهوری آمده بود که قرار است تا سرانجام دوره ریاست جمهوری با قوت از شهرداری ها و دهیاری ها حمایت نمایند این قوت را افزایش بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هفته گذشته حادثه آتش سوزی کلینیک سینا دل همه شهروندان تهرانی و ایرانی را به درد آورد و 19 نفر از شهروندان فوت کردند. شورا وظیفه خود دانست تا این موضوع را تا حصول نتیجه آنالیز کند و از همان ابتدا جلسات هم اندیشی خود را شروع کرد و در کمیسیون سلامت و خدمات شهری این موضوع به خوبی پیگیری شد.

وی افزود: در جلسه کمیسیون تخصصی با اعضای شورا و شهردار تهران مقرر شد همه، تقصیرها و قصور های خود را بپذیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در وقوع این حادثه چهار دستگاه متولی بوده اند؛ وزارت بهداشت، شهرداری، وزارت کار و مالک مسؤولیت هایی داشته اند که باید هر کدام جوابگوی عملکردشان باشند.

وی افزود: در تهران بعد از حادثه پلاسکو، 33 هزار ساختمان ناایمن شناسایی شدند اما ما به تنهایی امکان مقابله با این ساختمان ها را نداریم و مقرر شد تا با همکاری دستگاه قضایی این مشکل برطرف گردد. نکته بعد این بود که در راستا ایمن شدن ساختمان ها تنها 200 ساختمان ایمن شده است و 3 هزار ساختمان هم در راستا ایمن سازی قرار دارند اما 29 هزار ساختمان هیچ اقدامی انجام نداده اند.

وی افزود: مردم باید بدانند که آیا ساختمانی که قصد ورود به آن را دارند ایمن هست یا خیر؛ باید سامانه سوت زنی در شهرداری تهران برای اعلام ساختمان های ناایمن را تشکیل دهیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1155

به "29 هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "29 هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید