4 نکته مهم برای انتخاب کراوات مناسب و شیک؛ راهنمای انتخاب کراوات

به گزارش فیس راز، کراوات یکی از اکسسوری های پوشش رسمی مردانه است که برای انتخاب سایز، رنگ و طرح و نقش مناسب آن باید به برخی نکات مهم توجه کنید. دسامبر ماه جهانی کراوات است. 4 نکته مهم برای انتخاب کراوات مناسب و شیک را از سایت Tie-a-Tie در مجله خبرنگاران بخوانید.

4 نکته مهم برای انتخاب کراوات مناسب و شیک؛ راهنمای انتخاب کراوات

انتخاب سایز، طول و پهنای کراوات

نخستین و احتمالا مهم ترین نکته برای انتخاب کراوات مناسب و شیک انتخاب سایز کراوات است. سایز، طول و پهنای کراوات یک قانون کلی دارد. به عنوان یک قانون کلی برای انتخاب یک کراوات مناسب و شیک باید کراواتی را انتخاب کنید که از نظر اندازه با تعیینات ظاهری فردی که آن را می پوشد متناسب باشد. برای افرادی که بلند قد و قوی هیکل هستند به کراواتی احتیاج دارند که کمی بلند و به قول معروف ایکس لارج باشد و انتهای کراوات حتما با سگک کمربند با هم تلاقی داشته باشند. در مورد پهنا و عرض کراوات هم استاندارد و بهترین حالت ظاهری برای افراد درشت هیکل به صورت حدودی پهنای 9 سانتی متر تا 10 سانتی متر است.

از سوی دیگر مردانی با قد کوتاه و هیکل لاغر بهتر است کراوات های با پهنای کمتر 6 سانتی متر الی 7 سانتی متر انتخاب نمایند. یادتان باشد در کنار قد و قواره و هیکل شما مدل ژاکت یا کت و پیراهنی که می پوشید استایل کراوات شما را تکمیل می نماید. در فصل زمستان یک قانون خوب برای انتخاب کراوات متناسب با ژاکت شما این است که لبه کراوات باید باریک تر از لبه ژاکت شما باشد و به قول معروف باید از کراوات های Skinny بهره ببرید. در افرادی که هیکل ریزه و لاغری دارند برخلاف افراد درشت هیکل بهتر است قد کراوات کوتاه تر باشد و با سگک کمربند برخورد نکند.

برای این که بدانید کراوات روی پیراهن شما دقیقا باید کجا قرار بگیرد این نکته را در نظر بگیرید که برای افرادی با قد کوتاه، انتهای کراوات باید نزدیک مرکز سگک کمربند قرار بگیرد و در افراد بلند قد روی سگک کمربند. دوم این که اندازه گره کراوات باید درز و شکاف یقه را دقیقا پر کند.

رنگ کراوات برای انتخاب کراوات مناسب و شیک

بسیاری از افراد برای انتخاب رنگ مناسب کراوات سردرگم می شوند و گاهی اوقات با تمام وسواسی که به خرج می دهند رنگ نامناسبی را انتخاب می نمایند. برای مثال کراوات های مشکی برخلاف تصور عموم فقط باید در مراسم رسمی استفاده شوند و در باقی موارد از رنگ های مختلف بهره ببرید. برای مثال اگر پیراهن آبی کم رنگ می پوشید یک کراوات با طرح ساده با رنگ آبی کم رنگ و سبز کم رنگ انتخاب کنید. اما اگر می خواهید برجسته ترین عضو اکسسوری های پوشش شما، رنگ کراوات تان باشد بهتر است از رنگ های پر رنگ تر و برجسته تر مثل قرمز یا زرشکی بهره ببرید.

یک نکته مهم و کاربردی دیگر برای انتخاب یک کراوات مناسب و شیک رنگ چهر ه شماست. اگر بور و سفید هستید از رنگ های تیره استفاده نکنید. رنگ های کم رنگ و ملایم موسوم به پاستلی بهترین انتخاب برای شما هستند.

اگر پوست سفیدی دارید اما چشم و ابرو مشکی هستید از رنگ های متوسط بهره ببرید. مثلا سبز کله اردکی یا صورتی مایل به سرخابی و خردلی.

افراد سبزه هم بهتر ست رنگ پیراهن و کراواتی که انتخاب می کنید به هم نزدیک باشند. در مجموع رنگ های پاستلی و ملایم برای بهار تابستان و رنگ های جیغ و تیره برای پاییز و زمستان بهترین انتخاب هستند.

طرح و نقش و نگار پارچه برای انتخاب کراوات مناسب و شیک

بعد از انتخاب رنگ کراوات، انتخاب یک طرح مناسب هم نقش زیادی در توازن کراوات با استایل و خوش تیپ تر به نظر رسیدن شما دارد و به جرات می توان گفت که مهم ترین اصل برای انتخاب و هماهنگی پیراهن و کراوات است. برای انتخاب طرح مناسب کراوات با پیراهن، حتما از رنگی برای پیراهن بهره ببرید که با رنگ طرح ها و نقش و نگار کراوات همخوانی داشته باشد نه رنگ زمینه کراوات. البته این قانون زمانی کاربرد دارد که شما از کراوات های طرح دار و شلوغ بهره ببرید.

از سوی دیگر رنگ طرح های کراوات باید با رنگ کت و شلوار و پیراهن شما همخوانی داشته باشد. یادتان باشد از رنگ های متضاد طرح ها و پیراهن استفاده نکنید یا به عبارت دیگر رنگ طرح و نقش و نگار و رنگ پیراهن را با هم ست و هماهنگ کنید. یک نکته مهم دیگر این است که طرح کراوات با طرح پیراهن به هیچ وجه نباید یکی باشد. مثلا یک کراوات راه راه ریز را با یک پیراهن راه راه ریز ست نکنید. بهترین انتخاب برای پیراهن های راه راه درشت ،کراوات هایی با طرح راه راه ریز، خال خالی یا ساده هستند.

اما در مجموع بهترین طرح پیراهن برای کراوات های پر نقش و نگار یا طرح دار، پیراهن های ساده هستید. رنگ های پاستیلی، شیری، کرم، آبی آسمانی و روشن و سفید به خوبی با تمام طرح های کراوات ست می شوند و احتیاجی به دقت و وسواس زیادی ندارند. در مجموع مهم ترین نکته این است که رنگ و طرح پیراهن با رنگ و طرح کراوات تمایز داشته باشد و البته طرح و رنگ کراوات تعیین تر و واضح تر باشد.

ست کردن کراوات با انواع رنگ کت و شلوار

یکی دیگر از مهم ترین اصول برای انتخاب کراوات مناسب و شیک و ست کردن طرح و رنگ آن با انواع رنگ کت و شلوار است.

کت و شلوارهای مرسوم و روزمره و حتی رسمی معمولا به رنگ سورمه ای، مشکی یا طوسی هستند. این رنگ ها برای ست کردن با انواع رنگ و طرح کراوات مناسب هستند و شما باید بیشتر به رنگ پیراهن خود برای انتخاب کراوات بهره ببرید. این قانون در مورد کت و شلوارهای سفید هم صادق است.

با این همه اگر می خواهید شیک تر به نظر برسید و تمام نکات را با دقت رعایت کنید بهترین کار این است که با کت و شلوار طوسی کراوات هایی با تناژ رنگی قرمز و بنفش بهره ببرید و البته هر چه تیره تر بهتر.

برای کت و شلوار سورمه ای هم علیرغم ست شدن تمام رنگ ها، بهترین رنگ کراوات آبی تیره است. قرمز و زرشکی های طرح دار هم انتخاب های خوبی هستند.

اگر کت و شلوار قهوه ای یا کرم پوشیدید انواع رنگ آبی و طوسی و کراوات های طرح دار با همین تناژ رنگی بهترین انتخاب هستند.

منبع: افق کوروش
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 129

به "4 نکته مهم برای انتخاب کراوات مناسب و شیک؛ راهنمای انتخاب کراوات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 نکته مهم برای انتخاب کراوات مناسب و شیک؛ راهنمای انتخاب کراوات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید