آتشکده سنگبر مشهد؛ جاذبه ای تاریخی در خراسان رضوی

به گزارش فیس راز، مشهد به عنوان شهری مذهبی و بی مثال همیشه مورد توجه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. در این شهر زیارتگاه امام هشتم (ع) قرار گرفته است و از همین رو، مسافران برای زیارت حرم آن حضرت به مشهد سفر می نمایند. مشهد علاوه بر زیارت، جنبه سیاحتی نیز دارد، بطوریکه در مشهد انواع مکانهای گردشگری دیده می شوند و مسافران از گردش و بازدید از آنها لذت می برند. یکی از این مکانها، آتشکده سنگبر مشهد است. با ما در این مقاله جالب همراه باشید تا بدانید آتشکده سنگبر کجاست و از تاریخچه آتشکده سنگبر آگاهی یابید.

آتشکده سنگبر مشهد؛ جاذبه ای تاریخی در خراسان رضوی

کمی بیشتر درباره آتشکده

آتشکده سنگبر بنایی تاریخی در روستای سنگبر مشهد واقع شده است و از همین رو، برای بازدید از این مکان باید به روستای سنگبر سفر کنید. این بنای تاریخی در سال 1383 هجری شمسی جز آثار ملی ایران به ثبت رسید. این بنای بی مثال دارای اتاقی بوده که بر بالای آن گنبدی واقع شده است. ساختار بنای آتشکده سنگبر از نمای بیرون شامل چهار درگاهی به صورت طاقدار است. این بنا معماری دوران تیموری را به نمایش می گذارد و مشاهده آن برای معماران و عکاسان علاقمند بسیار جالب است. آتشکده سنگبر مشهد شامل چهار طاق بوده که در معماری سنتی ایران به این چنین بناهایی چهار طاقی گفته می گردد. چهار طاقی به این معنی است که بنا دارای زمینی چهار گوشه بوده و از چهار پایه تشکیل شده است که با طاقی گنبدی پوشیده شد.

این بناها با این گونه معماری معمولا برای ساخت مساجد یا آرامگاه و به عبارتی مکانی مذهبی استفاده می شدند. این بنا بسیار زیبا و تاریخی است، بطوریکه به مسافران این شهر شگفت انگیز پیشنهاد می کنیم حتما از این مکان بی مثال دیدن نمایند.

در ادامه بخوانیددیدنی های مشهد | سفر به زیباترین نقطه خراسانسفر به اماکن مذهبی و تاریخی مشهد مقدسمنبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1763

به "آتشکده سنگبر مشهد؛ جاذبه ای تاریخی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشکده سنگبر مشهد؛ جاذبه ای تاریخی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید