آخرین گجت ها در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی 2020، از دوربین پوشیدنی 20 گرمی تا بات سخنگوی انسان نما

به گزارش فیس راز، نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی سال 2020 این هفته در لاس وگاس آمریکا با حضور 4400 شرکت از جمله 120 شرکت نوپا (استارت آپ) برگزار گردید.

آخرین گجت ها در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی 2020، از دوربین پوشیدنی 20 گرمی تا بات سخنگوی انسان نما

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی از جمله در حوزه های شبکه های اینترنت همراه 5G، هوش مصنوعی، تکنولوژی خودرو و سلامت دیجیتال به نمایش درآمد.

این نمایشگاه چهارروزه محلی برای شرکت ها برای معرفی فراورده ها و خدماتشان در سال آینده است.

در زیر مروری بر آخرین گجت هایی که در این نمایشگاه معرفی گردید، می کنیم:

  • نخستین پهپاد زیردریایی بی سیم بیونیکی

شرکت روبوسی، پهپاد زیردریایی بیکی را در این نمایشگاه عرضه نموده است که آن را نخستین پهپاد زیردریایی بیسیم بیونیکی می نامد. به گفته شرکت سازنده، بیکی حرکات ماهی را تقلید می نماید و دارای قدرت مانور بالا و دوربین های ویدئویی 4K است. این پهپاد زیردریایی از چی پی اس، حسگرهای درونی اندازه گیری و الگوریتم ای هوش مصنوعیاستفاده می نماید تا به طور اتوماتیک مسیرهای از قبل مشخص شده را در زیر دریا بپیماید و می تواند تعادل خود را در آب حفظ کند، بنابراین تصاویر بدون لرزش از عمق تا 60 متری دریا به دست می دهد.

بیکی دارای یک حسگر فروسرخ موقعیت یاب که امکان عبور کردن از موانع را به آن می دهد، دوربین آن می تواند تصویرهای ثابت 16 مگاپیکسلی را ثبت کند و باتری آن تا 2 ساعت احتیاج به شارژ ندارد.

  • حرکت دادن ماشین های مدل با امواج مغزی

بازدیدنمایندگان پیست مدل ماشین های مسابقه ساخت شرکت برین کو (Brainco) را آزمایش می نمایند. آنها با استفاده از امواج مغزی شان ماشین ها را به راه می اندازند و سرعتشان را بالا می برند.

  • کباب پز هوشمند

کباب پز هوشمند شرکت وبر کانکت دارای دماسنج گوشت، ارسال نماینده بی سیم و اپلیکیشن است. شرکت سازنده می گوید این کباب پر با این تجهیزات هوشمند به هر فردی امکان می دهد بهترین کباب ها بپزد.

  • تشک هوشمندی که دمایش را تغییر می دهد

بازدیدنمایندگان تشک های هوشمند شرکت Climate 360 را آزمایش می نمایند که به ادعای شرکت سازنده این تشک ها با تکنولوژی کنترل ریزاقلیم می توانند تا دمای 37.7 درجه سلسیوس گرم شوند تا فرد سریع تر به خواب رود و بعد به تدریج خنک شوند تا فرد در میانه شب از خواب نپرد.

  • سرآشپز رباتی سامسونگ

بات شف ربات هوشمند سامسونگ در نمایشگاه لاس وگاس سالاد توفو درست می نماید.

  • عکس روز | آشپزی ربات هوشمند سامسونگ

  • توپ هوشمند سامسونگ

بالی (Ballie)، وسیله هوشمند اینترنت چیزها (IoT) ساخت شرکت سامسونگ در واقع یک ربات غلت زننده است که خانه هوشمند را اداره می نماید. این توپ هوشمند همچنین می تواند به عنوان یک دستیار آمادگی بدنی عمل کند و یک میانجی موبایل دارد که شیوه های برای بهبود زندگی شما را بر اساس تغییر احتیاجهایتان با استفاده هوش مصنوعی نصب شده در آن جستجو می نماید.

بالی می تواند پرده های هوشمند خانه را بکشد و تلویزوین را روشن کند، در صورتی که متوجه ریختن چیزی روی زمین گردد، جاروبروقی رباتی را روشن می نماید. به گفته سامسونگ بالی همچنین می تواند در صورتی فردی در خانه بیفتد و نتواند بلند گردد، به اورژانس زنگ می زند.

  • جایگاه موتوردار

یک بازدیدنماینده روی جایگاه موتوردار اس- پاد (S-Pod) ساخت شرکت سگ وی (Segway) را امتحان می نماید.

ابداع نسل جدید وسایل نقلیه برای سفرهای سریع و راحت

  • دروبین اتوماتیک هوشمند پرنده

دوربین اتوماتیک شخصی مجهز به هوش مصنوعی پاور اگ ایکس (PowerEgg X) به یک پهپاد ضدآب تبدیل می گردد. شرکت پاورویژن گونه جدیدی از دوربین تخم مرغی شکل اتوماتیک پاور اگ معرفی نموده است که درواقع پهپادی با وزن 2.3 کیلوگرم است که به دوربین های 4K مجهز است. پاور اگ ایکس که هنوز شکل تخم مرغیش را حفظ نموده است، اما بیشتر شبیه یک پهپاد کوادکوپتر است که در عین حال به الگوریتم های هوش مصنوعی و تکنولوژی رباتی مجهز است.

این دوربین پرنده با استفاده از قابلیت تشخیص چهره سوژه هایش را دنبال می نماید و آنها را در میانه قاب نگه می دارد.پاور اگ ایکس همچنین به ردیابی سوژه حتی اگر سوژه از کادرش خارج گردد، ادامه می دهد.

  • بلندگوی هوشمند میراژ

بلندگوی هوشمند میراژ ساخت شرکت رویال صفحه نمایش مدوری دارد که دور آن قرار گرفته است. این بلندگو هوشمند قیمتی 899 دلاری دارد و با یک صفحه تمایش 8 اینچی AMOLED که نیمی از دور آن را احاطه می نماید. یک دوربین 5 مگاپیکسلی در راس این بلندگو نیز می توواند عکس بگیرد و امکان تماس ویدئویی را فراهم کند. این بلندگو که دستیار هوشمند آلکسای آمازون را با همه ویژگی های آن درون خود دارد.

  • صفحه نمایش منحنی ال جی

مردم به یک پنل حاوی تلویزیون های با صفحه منحنی OLED شرکت ال جی که در بخشی با نام LG OLED Wave به نمایش در آمده است، نگاه می نمایند. صفحه های نمایش OLED شرکت ال جی بدون نور پشتی و پیکسل های خودنوردهنده شان به صورت صفحه های بسیار نازک و باریک و با انعطاف پذیری بالایی ساخته می شوند و تصاویری با کیفیت فوق العاده را نشان می دهد.

  • چه نوع تلویزیونی بخریم ؛ LED یا OLED یا QLED

  • سامسونگ از تلویزیون بدون لبه اش رونمایی خواهد نمود

  • دوربینی با وزنی کمتر از 20 گرم

دروبین Insta360 G0 با وزنی کمتر از 20 گرم را می توان به وسیله یک بخش مغناطیسی در پشتش به صورت یک آویزه زیورآلاتی یا به عنوان بخشی از عینک همراه خود داشت. این دوربین ساخت شرکت Go که تونایی بالای پردازش ویدئویی و ثابت کرن تصویر دارد، به قیمت 200 دلار به بازار عرضه می گردد.

  • دوچرخه الکترونیکی هوشمند

شرکت سایبیک دوچرخه الکترونیکی تاشوی اکواریوس را معرفی نموده است که به دستیار هوشمند آلکسای آمازون نیز مجهز است.

  • بات سخنگوی انسان نما

بازدیدنمایندگان با نئون ها، بات های سخنگوی انسان مصنوعی ساخت شرکت نئون وابسته شرکت سامسونگ تعامل می نمایند. این بات های سخنگوی ویدئویی شبیه به انسان های واقعی به نظر می رسند و مانند آنها عمل می نمایند. شرکت سازنده می گوید: این بات ها دستیار هوش مصنوعی نیستند، بلکه بیشتر شبیه ما هستند، موجوداتی مستقل اما مجازی هستند که می تواند عواطف نشان دهند و از تجربیاتشان بیاموزند. این بات ها همه چیز را نمی دانند و میانجی های برای اینترنت نیستند که از آنها وضع آب و هوا را بپرسید یا بخواهید موسیقی دلخواهتان را پخش نمایند.

  • خودروی اتوماتیک شهری

شرکت رین اسپید یک خودروی شهری مفهومی به نام مترواسنپ را معرفی نموده است. این خودرو با طراحی مدولی ساخته شده است و شاسی و بدنه آن قابل جدا کردن و جایگزینی هستند.

  • ساعت هوشمندی که اختلال ریتم ضربان قلب را شناسایی می نماید

  • نمایشگاه 2020 CES از تلویزیون 292 اینچی 8K سامسونگ تا خودروی پرنده هیوندای

  • لوگوی پلی استیشن 5 فرقی ننموده؛ جزییات کنسول به زودی منتشر می گردد

  • فناوری جدید سامسونگ بدون انگشتان تایپ می نماید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 802

به "آخرین گجت ها در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی 2020، از دوربین پوشیدنی 20 گرمی تا بات سخنگوی انسان نما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین گجت ها در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی 2020، از دوربین پوشیدنی 20 گرمی تا بات سخنگوی انسان نما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید