آموزش های تخصصی به فعالان گردشگری کرمان ارائه گردد

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، محمود وفایی در نشست با رئیس موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، گفت: با توجه به وجود آمدن فضای مطلوب پساتحریم و ورود گردشگران خارجی به استان کرمان آموزش تخصصی هتلداران و آژانس های مسافرتی در دوره های کوتاه مدت و بلندمدت می تواند به تقویت گردشگری استان یاری شایانی کند.

آموزش های تخصصی به فعالان گردشگری کرمان ارائه گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان قیمت کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی بابیان اینکه رشد گردشگری، سرمایه گذاری در بخش های صنایع دستی و میراث فرهنگی استان را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: با آموزش دانشجویان و هنرجویان در رشته ها مورداحتیاج سازمان، به مراتب احتیاج جامعه گردشگری نیز توسط متخصصان و صاحبان مهارت رفع می گردد.

وفایی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از پایه های اصلی اقتصاد کشور وابسته به صنعت گردشگری است، اضافه نمود: صنعت گردشگری در شروع به تجربه افراد اشاره داشت اما رشد سریع این صنعت باعث شد مباحث گردشگری و رشته های وابسته به آن به جمع رشته های تحصیلی در دانشگاه ها اضافه گردد و نیروهای متخصصی را در جامعه گردشگرپذیر پرورش دهد.

وی بابیان اینکه ایران یکی از 10 کشور نخست در صنعت گردشگری معرفی شده است، توضیح داد: حال با توسعه علمی گردشگری در دانشگاه های ایران و تحصیل دانشجویان در رشته های مرتبط می توان قدم های مثبتی در توسعه صنعت گردشگری برداشت.

وفایی به سه حوزه مهم و تأثیرگذار سازمان میراث فرهنگی اشاره نمود و گفت: آموزش در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با فلسفه دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی سنخیت دارد که خوشبختانه دانشجویان زیادی هرساله از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

در ادامه رئیس موسسه آموزش عالی میراث فرهنگی کرمان بابیان اینکه دولت می تواند بر این موسسه سرمایه گذاری ویژه ای داشته باشد، اضافه نمود: رشته های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر پایه مهارت آموزی بناشده اند و اشتغال زا هستند.

حمید مرتضوی بیان نمود: در حال حاضر نظام آموزشی ما با بحران دانش آموختگان روبرو شده است، چراکه این فارغ التحصیلان نه آموزش مناسبی دیده اند و نه احتیاجسنجی برای رشته های آن ها انجام شده است.

وی ادامه داد: ازاین رو، فارغ التحصیلان بیشتر به سمت تحصیلات تکمیلی می فرایند که باز به این بحران دامن می زنند و با شرایطی که عملاً خیل عظیم دانش آموختگان بیکار را رقم زده است، روبرو می شویم.

مرتضوی توجه به مهارت آموزی را لازمه اشتغال زایی دانست و اضافه نمود: در این برهه زمانی آموزش عالی باید به سمت مهارت آموزی حرکت کند و به بند 76 سیاست های کلان ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور که برافزایش آموزش های مهارت محور اشاره دارد، توجه کرد.

وی اضافه نمود: اکنون که بحث گردشگری برای ما اهمیت شایانی پیداکرده و طبق چشم انداز 20 ساله قرار است 20 میلیون گردشگر به کشور دعوت کنیم، باید به فکر زیرساخت ها باشیم که احتیاج به نیروهای آموزش دیده دارد.

مرتضوی ادامه داد: به همین دلیل این مرکز درترم بهمن ماه باهدف تربیت دانشجویان متخصص در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو بدون کنکور و بدون احتیاج به گذراندن پیش دانشگاهی و با هر دیپلمی می نماید و در مقطع کارشناسی نیز با هر نوع مدرک کاردانی و در هر رشته ای می توان ادامه تحصیل داد.

رئیس موسسه آموزش عالی میراث فرهنگی کرمان اضافه نمود: متقاضیان علاقه مند می توانند برای ثبت نام در رشته های گردشگری، هتلداری، آشپزی، نقاشی ایرانی، نقاشی، مدیرت امور فرهنگی و فرش در زمان معین شده به سایت www.sanjesh.org مراجعه نمایند.

وی توضیح داد: پرداخت شهریه به صورت اقساط و با پرداخت وام دانشجویی هست و در زمان ثبت نام به شماره تلفن 33325262 تماس حاصل نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 813

به "آموزش های تخصصی به فعالان گردشگری کرمان ارائه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش های تخصصی به فعالان گردشگری کرمان ارائه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید