احداث نخستین پارک گردشگری فضایی در یزد

به گزارش فیس راز، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران گفت: نخستین پارک گردشگری فضایی در بافت تاریخی یزد راه اندازی می گردد.

احداث نخستین پارک گردشگری فضایی در یزد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، مرتضی براری شامگاه چهارشنبه 20 آذر 98 در یزد به ظرفیت این استان در حوزه گردشگری اشاره نمود و گفت: نخستین پارک گردشگری فضایی در بافت تاریخی استان یزد راه اندازی می گردد.

او افزود: پارک های فضا پایه فرصتی برای رونق صنعت گردشگری در این حوزه و بستری برای تحقیقات علمی محققان است که پیشرفت در هر دو ظرفیت بالقوه پارک های فضا پایه، موجب پیشرفت مالی کشور است.

براری افزود: امروزه گردشگری با تم فضایی مورد توجه اغلب کشورهای در حال توسعه قرار گرفته و استان یزد به واسطه آسمان پاک و جذابش و به دلیل بعضی زیرساخت های موجود مانند آسمان صاف در مناطق بیابانی، ظرفیت این را دارد که به عنوان منطقه ای برای جذب گردشگر و گردشگران خاص نجوم انتخاب گردد.

براری مطرح کرد: با توجه به اینکه چهل سال گذشته حوزه فضایی ایران از سوی دشمنان نظام و انقلاب با تحریم روبرو بوده است متخصصان کشورمان با توان علمی خود توانسته اند به چرخه کامل فناوری فضایی دست پیدا نمایند و در کوشش هستیم چند ماهواره در آینده نزدیک در مدار قرار دهیم.

رئیس سازمان فضایی با اشاره به قدمت بیش از 3هزار ساله نجوم در ایران افزود: به دلیل جذابیت هایی که در فضا وجود دارد، همیشه مورد توجه مردم است طوری که در گذشته مردم کوشش می کردند با اسرار خلقت و جذابیت های آسمان آشنا شوند.

براری خاطر نشان کرد: امروزه پیاده سازی ظرفیت های فضا در زمین جذابیت خود را دارد، در کوشش هستیم که بتوانیم قابلیت های فضا را در زمین شبیه سازی و بتوانیم در این عرصه به ترویج فناوری فضایی یاری کنیم.

او اظهار امیدواری کرد: نهادها و افراد و مسئولان با همکاری یکدیگر بتوانند این بسترسازی را برای جذب گردشگر و علاقه مندان به آسمان و نجوم فراهم نمایند تا فرصتی برای رونق مالی و گردشگری ایجاد گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 706

به "احداث نخستین پارک گردشگری فضایی در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث نخستین پارک گردشگری فضایی در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید