اخراج 400 مسلمان روهینگیا از تایلند

به گزارش فیس راز، خبرنگاران : با وجود درخواست سازمان ملل از کشورهای همسایه میانمار مبنی بر حمایت از مسلمانان روهینگیا، دولت تایلند حدود 400 مهاجر مسلمان روهینگیا را به میانمار باز می گرداند.

اخراج 400 مسلمان روهینگیا از تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، با وجود درخواست سازمان ملل از کشورهای منطقه مبنی بر پذیرش مسلمانان روهینگیا که از خشونت های بین قومی در شرق میانمار می گریزند، مقامات تایلند روز آدینه اعلام کردند شماری از مسلمانان روهینگا را به میانمار باز می گردانند.

بر اساس این گزارش، این افراد که شمار آنان 400 نفر اعلام شده، در یک مزرعه در جنوب تایلند بازداشت شدند.

این دومین بار طی یک هفته گذشته است که دولت تایلند آوارگان میانماری را به کشورشان باز می گرداند.

دیده بان حقوق بشر از بانکوک خواسته است تا سیاست غیر انسانی خود را در مورد اخراج آوارگان روهینگیا که در میانمار به شدت مورد آزار و اذیت قرار دارند، تغییر دهد و به حق آنان برای پناهجویی احترام گذارد.

درگیری های سال گذشته بین بودائیان و مسلمانان روهینگیا در استان رواخین در غرب میانمار علاوه بر کشته شدن صدها مسلمان، آوارگی نزدیک به صد هزار مسلمان را در پی داشت.

در حالیکه بعضی از آوارگان روهینگیایی در اردوگاه هایی در خاک میانمار در وضعیت اسفباری بسر می برند، بعضی دیگر برای رهایی از هجوم افراط گرایان، به کشورهای منطقه از جمله بنگلادش، مالزی و تایلند پناه برده اند که به دلیل خودداری این کشورها برای پذیرفتن انها در میان آبهای منطقه سرگردان مانده اند.

کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد به تازگی از کشورهای همسایه میانمار خواسته است تا مرزهای خود را به روی آوارگان روهینگیا که از ایالت رواخین می گریزند، بگشایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 335

به "اخراج 400 مسلمان روهینگیا از تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج 400 مسلمان روهینگیا از تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید