ارثا (Eartha)، بزرگترین کره زمین چرخان ساخت انسان

به گزارش فیس راز، بزرگ ترین کره زمین چرخان که به دست بشر با نام ارثا در قلب شرکت دلورم، تولیدکننده تجهیزات نقشه برداری واقع در یارموت، مین آمریکا و فاصله 15 دقیقه ای از شهر پورتلند ساخته شده است.

ارثا (Eartha)، بزرگترین کره زمین چرخان ساخت انسان

ارثا، کره چرخانی است که بسیار بزرگ تر از نمونه هایی ساخته شده است که در مدرسه با آن روبرو شده ایم. قطر آن در حدود 13 متر و وزنش 2500 کیلوگرم است. برای تماشا نیمکره شمالی باید به طبقات دوم و سوم صعود کنید تا دید بهتری داشته باشید.

در سال 1999 کتاب رکوردهای گینس تائید کرد که این کره، بزرگ ترین کره زمین چرخان ساخته بشر است. رکورددار قبلی، کره زمینی با قطر تقریبا 3 متر در ایتالیا بود. این کره بزرگ داخل ساختمانی با نمای شیشه ای قرار گرفته است و در شب از فاصله چند کیلومتری چشم انداز جالبی می سازد.

ارثا در سال 1998 معرفی گردید و دو سال طول کشید تا به طور کامل تکمیل گردد. مقیاس این کره یک در یک میلیون است، بدین معنی که یک میلی متر روی این کره معادل یک کیلومتر روی کره زمین واقعی است. این مقیاس تقریبا مناسب، به سازندگان اجازه داد که آن ها ظرافت های زیادی از جمله شبکه های جاده ای، منطقه ها شهری و عمق دریاها و کوه ها را عینا شبیه سازی و بسازند.

حجم اطلاعات کامپیوتری که برای ساخت این کره متحرک استفاده شد، در حدود 140 گیگابایت بود که در سال 1998 میزان زیادی به حساب می آمد. گوگل مپ در آن موقع در دسترس نبودند.

این دنیای ساختگی روی اسکلتی متشکل از شش هزار قطعه و لوله آلومینیومی ساخته شده و لایه های تشکیل دهنده پوسته کره 792 عدد است. همچون کره زمین که زاویه گردشی در حدود 23.5 درجه دارد، این کره نیز در همین زاویه نصب شده است. به همین علت است که خط استوا به صورت مورب بین طبقات ادامه دارد.

چرخش سازه به وسیله موتورهای هیدرولیکی انجام می گردد. مدت زمان لازم برای یک دور کامل هجده دقیقه است. سرعت چرخش را می توان با دست کاری در تنظیمات موتوری، زیاد و کم کرد.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2072

به "ارثا (Eartha)، بزرگترین کره زمین چرخان ساخت انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارثا (Eartha)، بزرگترین کره زمین چرخان ساخت انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید