از مادرهایی که دوست داری بگو!

به گزارش فیس راز، همواره یک زن در موقعیت مادر قرار می گیرد. از هر 10 نقشی که پیشنهاد می گردد، 9 نقش این گونه است. مگر زنی باشد که شوهر و بچه ندارد که این دیگر مادر نیست. اما نقش ها برای ما این گونه نوشته می گردد. به ویژه وقتی زنی در سن و سال من باشد نقش مادر را ایفا می نماید. حالا ممکن است این مادر ابعاد مختلفی داشته باشد مثلاً یک مادر وسواسی باشد، مادری عاشق فرزندش باشد و یا متعلق به یکی از نقاط بومی کشورمان باشد.

از مادرهایی که دوست داری بگو!

فاطمه گودرزی جملات بالا را مطرح می نماید و با اشاره به نقش های مختلفی که پیش از این در صندلی مادر ایفا نموده است، می گوید: مادرهای دیگری هم که بازی کردم هر کدام تفاوت هایی داشتند؛ مثلاً ماه منیر را خیلی دوست دارم چون مردم بسیار استقبال کردند. او هم به نوعی یک مادر است و به بچه ها زندگی می آموزد. اعتقاد ندارم این نقش تیپ شده حداقل خودم تلاشم را کردم تا متفاوت باشم.

ترانه مادری در سال 87 یکی کارهای به یادماندنی فاطمه گودرزی در تلویزیون بود که نقش مادری حساس را ایفا کرد.

به گزارش خبرنگاران، فاطمه گودرزی که این روزها تصویر او را در قالب مادر روشن بین و مستقل در سریال لحظه گرگ و میش می بینیم، مادری که با گذشت برهه های مهمی از تاریخ انقلاب و ازدست دادن همسرش، جنگ و از دست دادن فرزندش و همچنین فراز و نشیب های زندگی اش همچنان پابرجاست، در گفت وگویی درباره حضور خود در این سریال، دلیل این همکاری و ایفای نقش مادر صحبت کرد.

گودرزی درباره باورپذیر شدن نقش مادر در سریال لحظه گرگ و میش اظهار کرد: تصاویر ماندگاری از نقش مادر در سریال ها و فیلم های سینمایی خلق شده است. اما واقعیت این است که من برای ایفای نقش توران، هیچ الگویی از مادران سینما و تلویزیون نگرفتم. به این دلیل که من یک مادر و یک بازیگر هستم و تجربیاتی که همه ما از نظر یک مادر داریم در بخش هایی از نقش ها استفاده می شود و در ناخودآگاه ماست.

وی با اشاره به ظرافت های این نقش گفت: مادر بودن در ایران همین چیزی است که ما در سریال لحظه گرگ و میش می بینیم. مادر یعنی، فداکاری، مهربانی، استقامت و هر صفت درستی را می توان به یک مادر نسبت داد. می بینیم توران در سریال لحظه گرگ و میش شرایط این را داشت که بتواند زندگی جدیدی برای خود بسازد، اما آن را وقف فرزندانش نموده است. زندگی و عشق توران پس از همسرش، فرزندانش هستند و این عشق را با آنها تقسیم نموده است. این حس از من دور نبود.

بازیگر لحظه گرگ و میش با اشاره به انطباق کامل این نقش با واقعیت و دل نگرانی های مادران رزمندگان برای فرزندان خود افزود: این حس ها ناخودآگاه است و از دل و احساس فرد برمی آید. هرچند ممکن است بخشی از آن تکنیک جلوی دوربین باشد. ولی واقعیت این است که بسیاری از آنها حسی است و در لحظه به وجود می آید. این مسائل برای من تداعی می شود و خودم را در شرایط آن فرد قرار می دهم. این حس ها در لحظه به من منتقل می شود و و نیازی به تکنیک خاصی نیست که با آن بتوانم بیننده را به باور برسانم.

گودرزی اضافه نمود: من با قلبم بازی می کنم و همواره این را به بیننده منتقل نموده ام. همواره بازی های حسی ام را، حسی بازی نموده ام.

گودرزی درباره بازخوردها پس از پخش سریال و ارتباط مخاطبان با کاراکتر توران گفت: هر کاری مسائل و مشکلاتی دارد که گاهی اوقات به گروه و گاهی نیز به مسائل بیرون کار بازمی شود. ممکن است اگر مسئله ای وجود دارد به امکانات، بودجه و سایر مسائل بازشود که از دست گروه خارج بود. اما خدا را شکر میزان بازخورد مخاطبان پس از تماشای سریال بسیار عالی بود.

وی با اشاره به تلخی های سریال بیان نمود: ممکن است ایراداتی به کار گرفته شود و می توان گفت ما کار بی عیب نداریم و این طبیعی است. یکی از ناراحتی های مخاطبان بابت بخشی از تلخی های سریال است که اقتضای این قصه بود.

این بازیگر اضافه نمود: من خودم آدم بسیار احساساتی هستم و این قصه آنقدر برایم دلنشین بود که با تک تک لحظات آن زندگی کردم. من همواره تلاشم را نموده ام تا کاری را انتخاب کنم که بدانم مردم عزیزمان آن را دوست دارند و با آن همراه می شوند.

گودرزی با اشاره به تجربه همکاری با بازیگران جوان تر نیز اظهار کرد: این تجربه برای من بسیار لذت بخش بود و خوشحالم که در کنار جوانان در این سریال حضور داشتم. مطمئنم آینده خوبی در انتظار تک تک این بازیگران است. ما پشت صحنه بسیار آرامی داشتیم و همگی از این همکاری لذت بردیم و با صحنه های سریال زندگی کردیم.

سریال تلویزیونی لحظه گرگ و میش به کارگردانی همایون اسعدیان در 50 قسمت آماده شده و هر شب ساعت 20:45 به روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 189

به "از مادرهایی که دوست داری بگو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مادرهایی که دوست داری بگو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید