از چالوس تا رامسر سفر جاده ای در شمال ایران

به گزارش فیس راز، خبرگزاری خبرنگاران- تا به حال از خودتان پرسیده اید که چرا در هر تعطیلی و مناسبتی، بسیاری از مردم به سمت شمال ایران و مخصوصا مازندران حرکت می کنند؟ آدم گاهی از خودش می پرسد که چرا این راستا و این مقصد تکراری نمی شود؟

از چالوس تا رامسر سفر جاده ای در شمال ایران

اما من می خواهم امروز به شما ثابت کنم که چرا این جهت هیچوقت دل آدم را نمی زند و چرا سفر در جاده چالوس و گذر از جاده کناره چیزی است که اگر صدها بار هم تکرار شود باز هم هیجان انگیز است.

آغاز سفر از جاده چالوس

خیلی دلم نمی خواهد این مطلب را با اطلاعات تاریخی و جغرافیایی، خسته کننده و حوصله سربر کنم. برای این مطلب همین کافی است که جاده چالوس در سال 1310 ساخته شده و جهتی باریک و کوهستانی است. آنقدر باریک که برخی وقت ها ممکن است حس کنید دو ماشین از کنار یکدیگر چطور رد می شوند!

می خواهم با هم به یک سفر برویم. سفری که از ابتدای چالوس آغاز می شود و در رامسر تمام می شود. البته این را همین اول کار بگویم که اگر بخواهم تمام زیبایی های این جهت را بگویم باید یک کتاب بنویسم. به همین خاطر از برخی چیزها به سرعت رد می شوم و سعی میکنم روی محبوب ترین ها تمرکز کنم.

در جهت جاده چالوس

اصلا همین که از کرج وارد جاده چالوس شوید می فهمید با جاده ای معمولی طرف نیستید. جاده ای پر پیچ و خم، کوهستانی، پر از درخت و بوته، پر از آبشار های کوچک و بزرگ و با تونل هایی که حداقل باید در یکی از آن ها سرتان را بیرون بیاورید و جیغ بزنید تا کیف جاده را به طور کامل ببرید. اصلا خود این جاده یک مقصد سفر است. منظورم روستاها و شهرهای آن نیست. بلکه خود جاده می تواند هدف سفر باشد. از سد امیر کبیر گرفته تا آش فروشی های تونل کندوان. از رودخانه چالوس تا ارتفاعات هزار چم. همه این ها می توانند به تنهایی برای یک مسافرت کافی باشند.

تازه این ها را در کنار روستاهای سرسبز و گاهی تاریخی این جاده بگذارید تا متوجه شوید با چه چیزی طرف هستیم. شهرستانک، آسارا، مرزن آباد، گچسر و بسیاری روستاهای دیگر. بی دلیل نیست که برخی ها به اینجا لقب زیباترین جاده جهان را داده اند.

چالوس

از جاده چالوس که فارغ شوید به خود چالوس می رسید. شهری سرسبز و ساحلی که هم طبیعت را در آن می بینید و هم می توانید از امکانات یک شهر مدرن استفاده کنید. این شهر از شمال به دریای خزر می رسید و پر است از پلاژها و ساحل های خصوصی و عمومی که یکی از یکی زیباتر و دوست داشتنی تر است. تپه های کلاردشت نیز در همین نزدیکی واقع شده است. اگر نمی خواهید در کلاردشت بمانید حتما در نزدیکی های غروب آفتاب به آن سر بزنید تا تصویری رویایی را ببینید.

نمک آبرود

از چالوس به سمت غرب که برویم وارد جاده ای می شویم که محلی ها به آن جاده کناره می گویند. دلیل آن هم این است که این جاده درست در ساحل واقع شده است. در تمام طول جهت در سمت راست خود دریای آبی و بیکران را می بینید و در سمت چپ خود شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ و جنگل. اولین جایی که به آن می رسید نمک آبرود است. شهری که در طی این سال ها توسعه زیادی داشته و پر از فروشگاه های به روز و لوکس است. این شهر را از دست ندهید و حتما از تلکابین آن استفاده کنید. دیدن دریا از ارتفاعات چیزی نیست که همه جا نصیبتان شود.

متل قو

بعد از گذشتن از کلارآباد به یکی از محبوب ترین شهرهای مازندران یعنی متل قو می رسید. البته نام امروزی اینجا سلمان شهر است اما همه هنوز به آن متل قو می گویند. شهری توریستی که برج های دو قلو الماس خاورمیانه در میان آن خود نمایی می کنند و تبدیل به نمادی از شهر شده اند. در اینجا می توان از یک تفریح کوچک مانند خوردن بستنی تا تفریحاتی بزرگ تر مانند پاراگلایدر و پاراسل و جت اسکی را انجام داد. یکی از بهترین مراکز خرید این منطقه نیز همان برج های دو قلو هستند که اگر از دور نگاه کنید به نظر من شبیه به یک کشتی بادبانی هستند. این برج ها مخصوصا در شب با نورپردازی خوب و زیبایی که دارند چهره متفاوتی به شهر داده اند.

اگر اهل ماجراجویی هم باشید غار آبی دانیال در جنوب متل قو واقع شده است. دومین غار آبی بزرگ ایران به طول 1500 متر که ارزش دیدن را دارد.

تنکابن

هرچند که خیلی دلم نمی خواهد اما دیگر باید از متل قو راه افتاد و دل به جاده کناره زد. در ادامه جهت عباس آباد و نشتارود را می بینید. دو شهر کوچک، زیبا و ساحلی که برای توقف عالی هستند. اما من می خواهم به سمت تنکابن برویم. یکی از مهم ترین شهرهای غرب مازندران که تقریبا مرکزیت دارد و بسیاری از مردم برای کارهای مختلف به آن سر می زنند. این شهر قدمتی تاریخی دارد که می توانید از روی قلعه ها و آتشگاه های مختلف آن این را متوجه شوید. علاوه بر تاریخ، طبیعت این شهر نیز دیدنی است. جاده و جنگل های دوهزار و سه هزار، آب گرم سه هزار، آب گرم فلکده، آبشارهای مختلف و بسیاری دیدنی های دیگر. در تنکابن بازار روزهای مختلف و بازار ماهی فروشان واقع شده است. اگر اهل ماهی خوردن هستید این بازار را از دست ندهید. وقتی به آن سر می زنید احساس می کنید به یک حراجی آثار ارزشمند رفته اید. یکی بالای سکو داد می زند و قیمت می دهد و یکی دیگر از گوشه ای قیمت را بالاتر می برد تا بتواند رقابت کند و ماهی ها را بخرد.

رامسر

به آخرین مقصدمان رسیدیم. یعنی عروس مازندران، رامسر. شهری توریستی با بی شمار جاهای دیدنی و مراکز خرید. معروف ترین جاذبه اینجا تله کابین مجذوب کننده و هتلی است که در پای کوه و به صورت کلبه های مختلف ساخته شده است. جنگل دالخانی، جواهرده، صفارود، گرسماسر و دریاچه قو همگی در این منطقه قرار دارند. شهربازی رامسر و پارک ساحلی رامسر هم در همینجا قرار دارند. تجربه یک پارک ساحلی و گردش در شهر بازی آن هم ساحل چیزی است که در رامسر می توانید تجربه کنید.

منتها به اینجای سفر که رسیدید بد نیست به اجاره سوئیتدررامسر یعنی مقصدتان فکر کنید. به خصوص اگر می خواهید با خیال راحت مدتی شهر را بگردید.

این سری تعطیلات شمال را با پینورست بدون دغدغه طی کنید

دست به کار شوید و همین الان یک سفر هیجان انگیز را برنامه ریزی کنید . قدم اول پیدا کردن یک جای مناسب برای اقامت و استراحت است . پیشنهاد ما پینورست است .

پینورست یک پلتفرم اجاره آنلاین انواع اقامتگاه از ویلا استخردار و آپارتمان مبله گرفته تا بوم گردی و کلبه جنگلی است . در سایت پینورست همه چیز تا حد امکان ساده است تا همه بتوانند به راحتی، در هر لحظه و برای هر مقصدی روی آن حساب باز کنند . تمام فکر و ذکر بچه های پینورست روی خواسته های اصلی شماست : آرامش شما، بهداشت و پاکیزگی برای شما، حفظ امنیت و حریم خصوصی شما و البته صداقت و شفافیت در تمام ارتباط ات با شما .

ولی از همه مهم تر این که پینورست در هر شرایطی همراه شماست و بیست و چهار ساعته مراقب اوضاع است و همیشه حواسش به شماست . برای همین اگر قصد سفر دورهمی با دوستانتان را دارید بهترین کار این است که صفحه سوئیتهایسایتپینورست را ببینید . علاوه بر این در سایت پینورست امکان ثبت نظر هست که بر اساس نظراتی که بقیه دادند با خیال راحت می توانید اقامتگاه مناسب خودتان را انتخاب کنید و تجربه خودتان بعد از اقامت را هم ثبت کنید .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2042

به "از چالوس تا رامسر سفر جاده ای در شمال ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "از چالوس تا رامسر سفر جاده ای در شمال ایران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از چالوس تا رامسر سفر جاده ای در شمال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید