استان فارس بزرگترین امانت دار میراثی و گردشگری کشور است

به گزارش فیس راز، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، استان فارس بزرگترین امانت دار میراثی و گردشگری کشور است.

استان فارس بزرگترین امانت دار میراثی و گردشگری کشور است

محمد فرخ زاده در نشست هم اندیشی با مدیران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار کرد: استان فارس با بیش از سه هزار و 378 اثر ثبت شده تاریخی و بیش از یک هزار و 500 امامزاده واجب التکریم و با بیش از 500 جاذبه گردشگری طبیعی، بزرگترین امانت دار میراثی و گردشگری کشور است.

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس در ادامه با اشاره به پیش بینی ورود قابل توجه مسافران نوروزی و برگزاری کارگروه های تخصصی 13 گانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گفت: با اتخاذ تدابیر و تمهیدات ضروری، اهتمام ویژه و کوشش مجدانه خدمات مطلوبی به میهمانان نوروزی ارائه شد.

فرخ زاده اعلام کرد: افرادی که امروز در قامت منتقد ظاهر شده اند باید پاسخ دهند که آیا انتقاد آنها برای مسائل شخصی است یا به علت کسب امتیاز یا انتظار استخدام یا گرفتن مسئولیت است یا علت نگرانی آنها واقعاً مطالبه گری اجتماعی است، اگر وجه دوم ماجرا صادق باشد، از امروز باید نوک پیکان خود را نه به سمت یک نهاد بلکه که باید از همه دستگاه ها و افراد مسئول اجرایی با حفظ عدالت مطالبه نمایند.

او ایجاد رونق در خدمات صنعت گردشگری را از مهمترین راهکارها برای توسعه و اشتغالزایی در استان دانست و اضافه نمود: تحقق آن مستلزم بهره گیری از ظرفیت ها، معرفی آنها و فراهم سازی شرایط برای حضور سرمایه گذاران و رونق گردشگری است که امیدواریم با همکاری و کوشش بی وقفه به این مهم دست یابیم.

معاون استانداری فارس گفت: با توجه به ارتباط مستقیم توسعه استان با سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و زیارت، ضروری است در شورای توسعه استان و کمیسیون های سرمایه گذاری شوراهای اسلامی شهر و سایر ارکان استان تصمیمات خوبی گرفته گردد.

او بر رونق گردشگری با پشتوانه ظرفیت های پژوهشی و شرکت های دانش بنیان و ظرفیت های جامعه دانشگاهی به عنوان پیشران توسعه گردشگری تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه سهم گردشگری در دانش بنیان و پژوهش های علمی کاربردی ناچیز است احتیاج است در زمینه فنی، بازسازی آثار، توسعه بازار و سرمایه گذاری و رویدادها مبنای علمی تقویت گردد.

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری با تأکید بر اینکه گردشگری در سند آمایش به عنوان یکی از محورهای توسعه استان است، گفت: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در اشتغال و کسب عایدی، مجمع نمایندگان استان باید با توجه به جایگاه ممتاز گردشگری فارس در کشور از ظرفیت جذب اعتبارات در سطح ملی برای تأمین تسهیلات مورداحتیاج طرح های نیمه تمام حوزه گردشگری اهتمام ویژه داشته باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2154

به "استان فارس بزرگترین امانت دار میراثی و گردشگری کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان فارس بزرگترین امانت دار میراثی و گردشگری کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید