استقبال گردشگران نوروزی از سامانه راهنمای گردشگری صوتی کاخ گلستان

به گزارش فیس راز، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از استقبال بازدیدکنندگان نوروزی مجموعه کاخ گلستان از سامانه راهنمای گردشگری صوتی اطلاع داد.

استقبال گردشگران نوروزی از سامانه راهنمای گردشگری صوتی کاخ گلستان

به گزارش خبرنگاران، محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به شروع بهره برداری از این سامانه در ایام نوروز 98 در مجموعه دنیای کاخ گلستان گفت: ارائه سامانه هایی از این دست در بسیاری از مراکز معتبر گردشگری دنیا (به خصوص موزهها) امری فراگیر و بدیهی است و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با حمایت از یک شرکت دانش بنیان و استفاده از ظرفیت فراوری دستگاه های راهنمای گردشگری صوتی در داخل کشور این خدمت را در اختیار بازدیدکنندگان کاخ گلستان قرار داده است.

وی توضیح داد: مجموعه کاخ گلستان به عنوان بخش مهمی از تاریخ تهران در فهرست آثار ثبت شده در میراث دنیای یونسکو واقع شده است و این خود نشانی از ارزش و اهمیت آن دارد. حضور دستگاههای راهنمای گردشگری صوتی در این مجموعه با وسعت 4.5 هکتار و 13 تالار و عمارت از ابتدای سال 98، توانست با ارتقای استانداردهای خدمت رسانی، بازدید متفاوتی را برای مسافران نوروزی این مجموعه تاریخی رقم بزند.

خیاطیان ادامه داد: این راهنماهای صوتی که به مثابه یک راهنمای شخصی برای هر بازدیدکننده عمل میکنند علاوه بر ارائه توضیحات در مورد این میراث دنیای و آثار آن، راستا بهینه را نیز برای بازدید از مجموعه در اختیار قرار میدهند تا بدین وسیله بازدیدکننده در کوتاهترین زمان، بیشترین بهره را از بازدید ببرد.

او یادآور شد: توضیحات راهنمای گردشگری صوتی در دو بخش عمومی و تخصصی ارائه میشود؛ توضیحات عمومی مربوط به اطلاعات کلی درباره تاریخچه، هنر و سایر وجوه بنا به زبان ساده برای عموم افراد در نظر گرفته شده و بخش تخصصی شامل اطلاعات جزییتر برای افراد علاقمند ارائه میشود. همچنین چند زبانه بودن و ارائه اطلاعات صوتی به گردشگران بین المللی نیز قابلیتی است که از ابتدای اردیبهشت سال جاری به این سامانه اضافه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت در مورد توسعه بهره برداری از راهنمای گردشگری صوتی در سایر موزه ها و اماکن تاریخی اضافه نمود: تا خاتمه اردیبهشت دو پایگاه دنیای تخت جمشید و پاسارگاد هم به مجموعه اماکن تحت پوشش سامانه اضافه خواهند شد. مضاف بر اینکه در کوشش هستیم تا شرکتهای بیشتری در حوزه ارائه خدمات راهنمای گردشگری صوتی که دارای محصول دانش بنیان فراوری داخل هستند را شناسایی نموده و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

دستگاههای راهنمای گردشگری صوتی، در تمامی روزهای کاری کاخ گلستان در ساعات بازدید، قابل ارائه به بازدیدکنندگان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 211

به "استقبال گردشگران نوروزی از سامانه راهنمای گردشگری صوتی کاخ گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال گردشگران نوروزی از سامانه راهنمای گردشگری صوتی کاخ گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید