اشتباهات رایج ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی

به گزارش فیس راز، انتخاب و ترکیب رنگ ها بیشتر از اون چیزی که فکرش رو کنیم در دکوراسیون داخلی تاثیرگذاره و به چشم میاد. سایه ها و رنگ های مختلفی وجود داره که میتونیم از اونها در طراحی فضاهامون استفاده کنیم و همین تنوع رنگی باعث میشه تا افراد دچار اشتباهاتی در انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی بشن. گفته میشه که اشتباهات رایجی برای ترکیب رنگ ها در بین افراد وجود داره و یک سری قواعد کلی برای جلوگیری از آن. با خوندن این مطلب پی به این نکات میبرین و مطمئن باشین اگه شما هم دارای چنین خطاهایی هستین به راحتی میتونین اونها رو اصلاح کنید.

اشتباهات رایج ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی

نادیده دریافت تاثیر نور و روشنایی بر رنگ ها

نورپردازی تاثیر زیادی بر رنگ های موجود در یک فضا داره و ممکنه در اثر تابش نور بر یک رنگ شما ماهیت متفاوتی از اون رنگ رو شاهد باشین. قبل از انتخاب هر رنگی بهتره که شما نمونه هایی از سایه های مختلف اون رنگ رو انتخاب نموده و در فضاهای مختلف با نورهای مختلف قرار بدین تا تاثیر نور رو در طول روز روی اون رنگ ببینین. در این مرحله ممکنه متوجه بشین که رنگتون تبدیل به سایه ای روشن تر یا تیره تر شده و از اصل خودش فاصله گرفته، بنابراین شما هم این اشتباه رو انجام نمیدین و گزینه دیگه ای رو انتخاب میکنین.

عدم تعادل در ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی

برای استفاده از چندین رنگ به طور همزمان در یک فضا، تعادل مناسب بین اونها بسیار مهمه. در کنار استفاده از رنگ های شاد و پرانرژی باید در قسمت هایی از فضا حتما از رنگ های خنثی استفاده کنین تا استراحتی برای چشم ها باشه. در صورتی که نتونین تعادل بین این رنگ ها رو برقرار کنین فضایی خسته کننده خواهید داشت.

یه ترفند ساده برای یاری به شما وجود داره که به قانون 60-30-10 معروفه. این قانون تعیین میکنه که چه مقدار از هر فضایی باید توسط یک رنگ پوشیده بشه. 60% اول، رنگ پایه شما و معمولا سایه ای از رنگ های خنثی است که شامل دیوارها میشه. 30% بعدی، رنگ ثانویه شماست که معمولا شامل رنگ مبلمان میشه که رنگی متفاوت با زمینه اصلی داره و 10% نهایی رنگ لوازم جانبی و اکسسوری هاست که اتفاقا بیشترین تاثیر رو در فضاهای داخلی داره.

انتخاب رنگ ها و طراحی هر اتاق به طور جداگانه

در ابتدا ممکنه این طور به نظر برسه که باید هر اتاق در خانه به عنوان یه فضای مستقل طراحی و تزیین بشه چون ممکنه دارای کاربری شخصی و متفاوت باشه و این یکی از اشتباهات رایج در ترکیب رنگ هاست. بهتره که شما کل خونه رو به عنوان یه واحد منسجم در نظر بگیرین و آغاز به طراحی کنید. به همین دلیل فضاهای طراحی شده حرفه ای همیشه زیباتر به نظر میرسن چون دارای یک پالت رنگی مشابه هستن. شما میتونین این کار رو در خونه خودتون انجام بدین و رنگ تمام اتاق ها رو به طور هماهنگ انتخاب کنین.

به کنتراست رنگ ها در دکوراسیون داخلی توجه کنید

در مرحله انتخاب رنگ برای فضاهای داخلی وقتی از رنگ هایی استفاده میکنین که بیش از حد به هم شباهت دارن و سایه های بسیار نزدیکی به هم هستن باعث ایجاد یکنواختی و کسالت در دکوراسیون خونه میشین. برای برطرف این اشتباه و داشتن خونه ای شیک، شما میتونین به راحتی با افزودن لوازم و وسایلی با رنگ های متفاوت و جذاب، کنتراست بصری ایجاد نموده و فضا رو از حالت یکنواختی خارج کنین.

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 7 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 95

به "اشتباهات رایج ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات رایج ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید