افزایش آفت شب پره تک نقطه ای در کشت مجدد برنج

به گزارش فیس راز، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور درباره افزایش آفت شب پره تک نقطه ای در کشت مجدد برنج هشدار داد.

افزایش آفت شب پره تک نقطه ای در کشت مجدد برنج

به گزارش سرویس مالی خبرنگاران، اکبر آهنگران گفت:سازمان حفظ نباتات کشور نسبت به افزایش جمعیت شب پره تک نقطه ای در کشت مجدد برنج هشدار می دهد و بر مبارزه کشاورزان با این آفت تاکید دارد.

وی از افزایش جمعیت آفت شب پره تک نقطه ای در بعضی از مزارع استان مازندران که کشت مجدد برنج داشتند اطلاع داد و گفت: این آفت به سطحی کمتر از 20 هکتار تا به امروز خسارت وارد نموده است.

مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور ، کل سطح کشت مجدد برنج در استان مازندران را 90 هزار هکتار مطرح کرد.

وی اضافه کرد: در مزارعی که کشاورزان اقدام به مبارزه با آفت شب پره تک نقطه ای نموده اند، مسئله ای نداشتیم، اما مزارعی که مبارزه ننموده اند دچار خسارت شدند.

آهنگران گفت: در امسال با توجه به پایش های شبکه مراقبت حفظ نباتات در طول فصل داشت، در کشت مجدد برنج در حومه ساری و جویبار، جمعیت این آفت خیلی بالا ارزیابی شده است.

وی در عین حال گفت: سازمان حفظ نباتات کشور طی اطلاعیه هایی، توصیه های لازم را برای مبارزه با شب پره تک نقطه ای برنج به کشاورزان ارائه نموده است.

مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور خاطر نشان کرد: در سال های اخیر که سطح کشت مجدد برنج در استان مازندران افزایش یافته، علاوه بر کرم ساقه خوار برنج، شب پره تک نقطه ای نیز جمعیت خیلی بالایی پیدا نموده است.

وی گفت: شب پره تک نقطه ای برنج در ایران آفتی درجه 2 است و در کشت اول برنج و در اغلب استان هایی که فقط یک نوبت کشت برنج دارند، مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1952

به "افزایش آفت شب پره تک نقطه ای در کشت مجدد برنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آفت شب پره تک نقطه ای در کشت مجدد برنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید