اقتصاد خانوار با افزایش سواد اقتصادی زنان تقویت می گردد

به گزارش فیس راز، یک کارشناس گفت: در جامعه ایران، زنان مدیران اقتصادی خانواده ها به شمار می فرایند، بنابراین که اگر سطح سواد اقتصادی آن ها ارتقاء یابد، می توانند نقش بسیار موثری در این حوزه به عهده گیرند.

اقتصاد خانوار با افزایش سواد اقتصادی زنان تقویت می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات بروشور حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، مریم جلالی، رئیس کارگروه سواد بصری انجمن سواد رسانه ای ایران در نشست هم اندیشی راه چاره های ترویج سواد اقتصادی، با بیان اینکه زنان، مهم ترین مخاطبان آموزش سواد اقتصادی هستند، گفت: یک خانواده سالم، فراوریکننده عشق و عاطفه، امنیت اخلاقی و رونق اقتصادی است.

وی اضافه نمود: در جامعه ایران، زنان مدیران اقتصادی خانواده ها به شمار می فرایند، بنابراین که اگر سطح سواد اقتصادی آن ها ارتقاء یابد، می توانند نقش بسیار موثری در این حوزه به عهده گیرند.

مدیر اسبق گروه فرهنگی اجتماعی شبکه دو سیما، ترویج سواد اقتصادی را مستلزم رعایت بعضی نکات و عبور از بعضی موانع فرهنگی دانست و اضافه نمود: واقعیت آن است که سواد اقتصادی، دارای عقبه تاریخی و فرهنگی گسترده ای در ایران است که با عنوان تدبیر در منزل از آن یاد می گردد، به نحوی که کتبی همچون اخلاق ناصری خواجه نصیر، نمونه ای از این الگو ها است؛ اما مشکل بزرگ ما این است که آنچه در فرهنگ دیرینه کشور وجود دارد، به دست فراموشی سپرده شده و غرب، هر یک از آن ها را جمع آوری و استخراج و تجمیع نموده و اکنون به عنوان الگو های خود، به جهان معرفی می نماید.

جلالی با بیان اینکه فرهنگ، اقتصاد و سیاست، مؤلفه هایی در هم تنیده هستند که به اشتباه، آن ها را به صورت موزاییکی و جدای از هم، کنار یکدیگر قرار داده ایم، گفت: این موضوعات باید با یکدیگر آغشته شده و در یک ترکیب سوانشدنی، مورد استفاده قرار گیرند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان ساخت: جامعه ایران دارای مغز و اندام های سالمی است که متاسفانه، شبکه عصبی آن که در واقع باید فرمان مغز را به اندام ها ببرد، دچار اختلال شده است؛ به این معنا که در جا انداختن این مفاهیم در جامعه، در بعضی بخش ها زیاده روی و در بعضی بخش ها، عقب ماندگی دیده می گردد.

جلالی ادامه داد: در حوزه سواد اقتصادی، آموزشگاه هوش اقتصادی عقبه خوب دانشی را به عنوان یک پایه بنیادین، آماده سازی نموده که اکنون می توان به واسطه این دانش، محصولات بسیار متنوعی را فراوری و به جامعه عرضه کرد؛ بنابراین بسیار مهم است که این خمیر چطور شکل داده گردد و محتوای آن، در چه قالبی به جامعه تزریق گردد؛ پس نکته حائز اهمیت آن است که در این فراوری محتوا، نباید دچار ساده انگاری و آشفتگی پیغام و محتوا شویم.

وی در ادامه به ارایه مثالی در این رابطه پرداخت و گفت: به عنوان نمونه، یکی از آفات زبان فارسی این است که دارای ابهام است و کالج سلطنتی انگلستان زبان فارسی را زبان مفاهمه نمی داند؛ در نتیجه ضروری است همه چیز در سواد اقتصادی، باید از یک تعریف دقیق برخوردار گردد تا دچار اشتباهاتی در مواجهه با افزایش سواد اقتصادی و کسب ثروت مشروع به وسیله آن نشویم و مفاهیمی همچون سرمایه دار زالو صفت از آن برداشت نگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 799

به "اقتصاد خانوار با افزایش سواد اقتصادی زنان تقویت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد خانوار با افزایش سواد اقتصادی زنان تقویت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید