الجزیره خبرداد؛ حمله نیروهای وابسته به امارات به استانداری سقطری

به گزارش فیس راز، منابعی در جنوب یمن گفتند که شورای انتقالی جنوب که حمایت امارات را دارد، به ساختمان های متعلق به دولت مستعفی یمن در جزیره سقطری حمله نموده است.

الجزیره خبرداد؛ حمله نیروهای وابسته به امارات به استانداری سقطری

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروه نظامی شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات متحده عربی است، به ساختمان ها و ادارات متعلق به دولت منصورهادی، رئس جمهور مستعفی یمن در جنوب حمله نموده اند.

منابعی در استان سُقُطری یمن امروز سه شنبه به شبکه الجزیره قطر گفتند که نیروهای این شورا به ساختمان ادارات محلی متعلق به دولت مستعفی یمن حمله نموده اند.

با این حال، شبکه ها و رسانه های محلی در استان مذکور می گویند افراد عادی با تجمع در برابر ساختمان استانداری سقطری، مقامات وابسته به دولت منصور هادی را طرد نموده و پرچم یمن جنوبی را در این ساختمان به اهتزاز در آوده اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، شمار نسبتاً زیادی از افراد عمدتاً غیرنظامی و با لباس شخصی را نشان می دهد که وارد حیاط استانداری شده یا در برابر آن تجمع نموده اند و بعضی نیز پرچم یمن جنوبی را برافراشته اند.

ساختمان استانداری سقطری در شهر ساحلی حدیبو واقع شده است و این شهر طی یک هفته گذشته شاهد درگیری بین نیروهای منصور هادی و نیروهای شورای انتقالی بوده است. این شورا طی هفته گذشته بعد از آنکه در عدن اعلام خودمختاری کرد، کوشش نمود شهر حدیبو را به کنترل خود درآورد.

به احتمال زیاد سیطره بر ساختمان استانداری سقطری با تحریک نیروهای شورای انتقالی انجام شده است.

عربستان سعودی و امارات از سال 2015 (فروردین 1394) به بهانه بازگرداندن دولت منصور هادی به قدرت، به یمن حمله نموده و در کوشش برای سرنگونی انقلاب در این کشور کردند.

اهداف اعلام شده از این لشکرکشی به رغم گذشت بیش از پنج سال هنوز محقق نشده، و منصور هادی که زمانی شهر عدن را پایتخت موقت خود اعلام نموده بود، از تابستان سال گذشته با شورش شورای انتقالی بدون پایتخت موقت ماند.

ناظران و تحلیلگران معتقدند عربستان سعودی و امارات بعد از چند سال اتحاد، به جنگ نیابتی در یمن روی آورده اند و در حال یاری به نیروهای خود هستند. در مقابل، بعضی نیز این سناریو را سرپوش گذاشتن بر اهداف استعماری ریاض و ابوظبی در یمن می دانند و می گویند آن ها با این سناریو، بر سر تقسیم مناطق یمن بین خود به توافق رسیده اند؛ جنوب و جنوب غرب برای امارات و شرق یمن نیز برای عربستان سعودی.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 991

به "الجزیره خبرداد؛ حمله نیروهای وابسته به امارات به استانداری سقطری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزیره خبرداد؛ حمله نیروهای وابسته به امارات به استانداری سقطری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید