امیری: دو موافقتنامه بین ایران و کشورهای فنلاند و ویتنام ابلاغ شد

به گزارش فیس راز، معاون پارلمانی رئیس جمهور از ابلاغ دو موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و کشور های جمهوری فنلاند و جمهوری سوسیالیستی ویتنام درباره یاری و همکاری متقابل در امور گمرکی اطلاع داد.

امیری: دو موافقتنامه بین ایران و کشورهای فنلاند و ویتنام ابلاغ شد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش حوزه دولت خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و دو کشور جمهوری فنلاند و جمهوری سوسیالیستی ویتنام درباره یاری و همکاری متقابل در امور گمرکی ابلاغ شده است، بیان داشت: قانون موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فنلاند درباره یاری و همکاری متقابل در امور گمرکی با هدف توسعه تجاری و تامین اهداف مالی آن و ثمربخش بودن استقرار یک بستر قانونی مناسب جهت گسترش تجارت سالم بین اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی فنلاند منعقد شده است.

وی اضافه نمود: این قانون می تواند با ایجاد تسهیلات مناسب در روابط بین دو کشور و در راستای ارزیابی دقیق حقوق گمرکی، مالیات ها و سایر عوارض و هزینه ها در خصوص کالاهای وارداتی و صادراتی و حصول اطمینان از اجرای صحیح اقدامات مربوط به ممنوعیت، محدودیت و کنترل کالاهای یاد شده موثر واقع شود.

امیری همچنین گفت: قانون موافقتنامه همکاری و یاری متقابل اداری در موضوعات گمرکی بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و اداره کل گمرک جمهوری سوسیالیستی ویتنام ابلاغ شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه اضافه نمود: این موافقتنامه در جهت توسعه تجاری و تامین اهداف مالی آن و ثمربخش بودن استقرار یک بستر قانونی مناسب جهت گسترش تجارت سالم بین اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سوسیالیستی ویتنام به منظور ایجاد تسهیلات مناسب در روابط مالی دو کشور منعقد شد.

وی اضافه نمود: در راستای ارزیابی دقیق حقوق گمرکی، مالیات ها و سایر عوارض و هزینه ها در خصوص کالاهای وارداتی و صادراتی و حصول اطمینان از اجرای صحیح اقدامات مربوط به ممنوعیت، محدودیت و کنترل کالاهای یاد شده، این قانون راهگشا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 258

به "امیری: دو موافقتنامه بین ایران و کشورهای فنلاند و ویتنام ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیری: دو موافقتنامه بین ایران و کشورهای فنلاند و ویتنام ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید