انگلستان تا چهار دهه آینده با خشکسالی گسترده روبرو می شود

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این وزارتخانه تصریح کرده که به علت گرمایش زمین، انگلیس هم از خشکسالی در امان نخواهد ماند و شرکت های ارائه دهنده خدمات آبی در انگلیس باید به دنبال یافتن راه هایی برای مقابله با این مشکل باشند و چه بسا برای غلبه بر این چالش صرف مبالغ کلان ضروری باشد.

انگلستان تا چهار دهه آینده با خشکسالی گسترده روبرو می شود

بر اساس برآورد وزارتخانه مذکور تقاضا برای دسترسی به آب پاکیزه در انگلیس تا دهه 2050 میلادی بین 1.1 تا 3.1 میلیارد لیتر در روز خواهد بود. بخش اعظم این افزایش تقاضا ناشی از گرمایش زمین است که باعث می شود مردم برای رفع عطش و گرما بسیار بیشتر از امروز به آب نیاز داشته باشند.

در عین حال در صورت تداوم شرایط امروزی، میزان عرضه آب پاکیزه در انگلیس تا 7 درصد در سال 2045 در مقایسه با امروز کاهش خواهد یافت که علت این امر خشکی بیشتر هوا و وقوع خشکسالی به علت گرمایش زمین است. کاهش بارش باران هم این مسائل را تشدید خواهد کرد.

وزارتخانه مذکور هشدار داده با توجه به اینکه مشکل یادشده در بخش هایی از انگلیس زودتر رخ می دهد، از هم اکنون باید برای ایجاد خطوط انتقال آب از بخش های دارای آب بیشتر به این مناطق برنامه ریزی شود. کاهش سرانه مصرف آب در انگلیس هم باید مورد توجه قرار بگیرد. این رقم هم اکنون 143 لیتر به ازای هر انگلیسی در روز است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1008

به "انگلستان تا چهار دهه آینده با خشکسالی گسترده روبرو می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلستان تا چهار دهه آینده با خشکسالی گسترده روبرو می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید