ایرانی ها بیشترین سرمایه گذار خارجی در ترکیه

به گزارش فیس راز، در 6 ماهه نخست سال 2019 میلادی در مجموع 513 شرکت ایرانی در ترکیه از سوی سرمایه گذاران ایرانی به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال 2018، حاکی از افزایش 40 درصدی است. بعلاوه ایرانی ها در سال 2019 پس از عراقی ها بیشترین اندازه خانه را در ترکیه خریداری نموده و از منظر تقاضا برای کسب شهروندی به وسیله سرمایه گذاری (250 هزار دلاری) در رتبه نخست هستند.

ایرانی ها بیشترین سرمایه گذار خارجی در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور مسافرتی ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

ایرانی ها در 12 ماهه سال 2016 در مجموع 298 شرکت در ترکیه به ثبت رسانده اند و این رقم در سال 2017 به 357 و در سال 2018 به 1019 شرکت رسیده است. پیش بینی می گردد در سال 2019 فرایند رو به افزایش تقاضا برای تاسیس شرکت در ترکیه با سرمایه ایرانی ها افزایش یافته و به رکورد جدیدی برسد.

فاتح چایاباتماز، نماینده انجمن صاحبان صنایع و کارفرمایان مستقل/ مسلمان (موسیاد) ترکیه در تهران، درباره دلایل افزایش علاقه سرمایه گذاران ایرانی برای سرمایه گذاری در ترکیه گفته است: از زمان اعمال تحریم های دولت ترامپ علیه ایران، رغبت زیادی از سوی سرمایه گذاران ایرانی برای سرمایه گذاری در ترکیه دیده می گردد. پیش بینی ما این است که این علاقه همچنان طی سال های آینده افزایش خواهد یافت.

او افزوده است: ایرانی ها علاقه زیادی به خروج سرمایه هایشان به مقصد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ندارند و به علت راحتی فرایند بوروکراسی و امتیازاتی چون اعطای حق شهفرایندی در قبال سرمایه گذاری، ترکیه را مقصد بهتری برای سرمایه هایشان می دانند.

به گفته این فعال مالی ترکیه، سیاست اعطا شهفرایندی به سرمایه گذاران خارجی در ترکیه که از سال 2017 به مورد اجرا گذاشته شده است، نقش موثری در جلب و جذب سرمایه گذاران ایرانی دارد. هم اکنون در ترکیه هر شهفرایند خارجی که خانه ای به ارزش 250 هزار دلار خریداری کند، می تواند شهفرایندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کند.

او گفته است: اگر فرایند کنونی ادامه یابد انتظار داریم طی سال های آینده رکورد جذب 5 میلیارد دلار سرمایه ایرانی را بزنیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1857

به "ایرانی ها بیشترین سرمایه گذار خارجی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها بیشترین سرمایه گذار خارجی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید