ایران در جمع معدود کشورهای دارنده دستگاه الکتروریسی، بهبود عملکرد ماسک های تنفسی به یاری نانو الیاف

به گزارش فیس راز، محققان ایرانی پیروز شدند با استفاده از نانوالیاف عملکرد ماسک های تنفسی را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشند.

ایران در جمع معدود کشورهای دارنده دستگاه الکتروریسی، بهبود عملکرد ماسک های تنفسی به یاری نانو الیاف

گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، در دورانی که دنیا درگیر مبارزه با ویروس کرونا است، یکی از روش های پیشگیری موثر از ابتلا به این ویروس استفاده از ماسک تنفسی می باشد . از این رو محققان کشورمان با استفاده از فناوری نانو الیاف نقره پیروز به بهبود عملکرد ماسک های تنفسی کردند. در این ماسک از نانوالیاف خاصی استفاده شد ه که جذب آلاینده ها را افزایش می دهد.

ماسک ساخته شده با نانوالیاف، از چندین لایه تشکیل شده که یکی از لایه های میانی حاوی نانوالیافی با قطر نانومتری می باشد. لایه نانوالیاف برای جلوگیری از ورود ذرات مضر میکرونی به دستگاه تنفسی انسان است. با توجه به استفاده از نانو الیاف در ماسک های تنفسی، کارایی این نوع ماسک ها در مقایسه با انواع تجاری آن به صورت قابل ملاحظه ای بهبود می یابد.

استفاده از الیاف نانومتری نفوذ پذیری ماسک را به میزان بسیار جزیی کاهش می دهد. ماسک های اصلاح شده با نانو الیاف با توجه به کیفیت بالایی که دارند برای عموم، پزشکان و افرادی که نسبت به آلودگی محیط زیستی حساسیت بالا دارند، قابل استفاده است.

در ادامه ویدئویی را درباره دستیابی محققان ایرانی به استفاده از نانوالیاف نقره در ماسک های تنفسی مشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2121

به "ایران در جمع معدود کشورهای دارنده دستگاه الکتروریسی، بهبود عملکرد ماسک های تنفسی به یاری نانو الیاف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در جمع معدود کشورهای دارنده دستگاه الکتروریسی، بهبود عملکرد ماسک های تنفسی به یاری نانو الیاف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید