بازسازی منزل ویلایی

به گزارش فیس راز، خانه ای که می بینید در دهه 1930 ساخته شد، در دهه 1980 برای اولین بار و اخیرا برای بار دوم کار بازسازی ساختمان آن انجام شد. سکنه این خانه زوج جوانی هستند که سه فرزند دارند و به دنبال فضای مدرن و ساده ای بودند که نشان دهنده شخصیت، سبک زندگی غیریکنواخت و مهیج و علاقه آن ها به تفریح و سرگرمی باشد. سردرب خانه، یک منحنی جذاب و دو طبقه است که سرِ جای خود از بتن ساخته شده. این قسمت، چهارچوب طرح کلی ساختمان محسوب شده و تصویری از سایبان و بالکن خانه را ارائه میدهد. سرتاسر این سردرب با لعاب پوشیده شده. چوب سیاه بلوط ژاپنی که در کنار سردرب نصب شده، با نمای سفید و مینیمال ساختمان کاملا در تضاد است. نمونه های بازسازی منزل ویلایی را مشاهده فرمایید

بازسازی منزل ویلایی

جهت دریافت خدمات طراحی حیاط ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در این بازسازی منزل ویلایی هرچه سقف کوتاه در خانه بود حذف شد و به جای آن فضای دلباز و عظیم ایجاد شد. داخل سرسرا، یک سالن ورودی دو طبقه قرار گرفته است که با ایجاد شکاف بین ساختمان، یک سالن استراحت رسمی و یک اتاق پیانو به وجود آورده.

یک نازک کاری سفارشی و ساخت دست معماران پروژه، به موازای دیوار نشیمن اصلی نصب شده. پنجره عظیم زمین-تا-سقفی که تا بخشی از سقف پیش رفته و پنجره سقفی را به وجود آورده، عامل روشنایی اتاق نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه است.

کفپوش بتنی پولیش خورده این بازسازی منزل ویلایی به طور یکسره تا بالکن چوبی ساختمان ادامه پیدا نموده. بالکنی که برای صرف غذا در محوطه سرباز تعبیه شده.

یک زمین چمن در کنار ساختمان ساخته شده که برای پرتاب توپ، بسکتبال و یا والیبال استفاده می گردد.

در مجاورت زمین ورزش و بازی، یک استخر، جکوزی، حوضچه آب گرم و خانه استخر موجدار قرار گرفته است.

پلکان مارپیچی داخل خانه به صورت سفارشی و توسط معماران پروژه ساخته شده.

سفیدی خود پله ها با سیاهی نرده و کناره های راه پله در تضاد است. و البته با بقیه فضاهای سیاه و سفید خانه هماهنگی دارد.

بالای پلکان، یک تک پنجره سقفی گرد تعبیه شده که نور طبیعی را وارد فضای زیرین خود می نماید.

طبقه بالا شامل چندین اتاق خواب می گردد که یکی از آن ها مُشرف به حیاط خلوت خانه است. پنجره نیم دایره این اتاق، بدون تاریک کردن فضا حریم خصوصی مورد احتیاج را برآورده می نماید.

یکی از دیوارهای این حمام، یک منحنی کاشی شده قهوه ای رنگ است که تا داخل اتاقک دوش ادامه پیدا نموده. اتاقکی که پشت آینه مخفی شده.

حمام دوم خانه، دارای یک پنجره مات می باشد که پس زمینه مناسبی برای وان مستقل محسوب می گردد.

در این تصاویر می توانید نگاه دقیق تری به منحنی ها و زوایای شاخص نمای بیرونی این ساختمان بیاندازید.

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1024

به "بازسازی منزل ویلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل ویلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید