باید در پی محصولات فناورانه باشیم، ایجاد پژوهشکده های نو با نیازهای فناورانه

به گزارش فیس راز، رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی گفت: ایجاد و انتقال فناوری، شعار ما است. صرف فراوری مقاله علمی راهگشا نیست و زمان آن رسیده که دنبال فراوری محصولات فناورانه باشیم.

باید در پی محصولات فناورانه باشیم، ایجاد پژوهشکده های نو با نیازهای فناورانه

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، آیین تکریم و معارفه رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار گردید.

حسن زمانیان رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی در این مراسم به اهمیت نامگذاری سال 1401 با عنوان فراوری؛ اشتغال آفرین، دانش بنیان اشاره نمود و گفت: ایجاد و انتقال فناوری، شعار ما است.

زمانیان ادامه داد: صرف فراوری مقاله علمی راهگشا نیست و زمان آن رسیده که دنبال فراوری محصولات فناورانه باشیم.

وی مهم ترین ارکان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران را پارک علم و فناوری و پژوهشگاه این سازمان دانست و اضافه کرد: پارک و پژوهشگاه باید پیشران پژوهش و تبدیل ایده به محصول در این دوره باشند؛ همجواری این دو رکن نیز به تبدیل طرح های تحقیقی به فناوری یاری می نماید.

تقویت پژوهشکده ها و اضافه کردن یک بخش به جشنواره خوارزمی

رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران هم چنین به تشریح برنامه های خود در این سازمان پرداخت و گفت: تقویت پژوهشکده ها و ایجاد پژوهشکده های تازه و منحصر به فرد و اضافه کردن تعداد اعضای هیات علمی که اکنون 100 نفر هستند از جمله برنامه ها در دوره تازه مدیریت در این سازمان است.

زمانیان ادامه اداد: در حال حاضر 6 مجله تخصصی در این سازمان چاپ می گردد که قصد داریم تعداد مجلات را به ویژه در حوزه های تازه و به زبان انگلیسی و با نمایه های بین المللی افزایش دهیم.

وی نیروی انسانی را اساس توسعه علمی دانست و افزایش دانشجویان پسادکتری را از دیگر برنامه های خود گفت.

رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: یک شاخه تازه در جشنواره خوارزمی به نام جشنواره فناوری و نوآوری بین المللی اضافه کرده شد که در آن طرح های بین المللی و ملی فناورانه و نوآورانه بررسی می گردد.

زمانیان تاسیس آزمایشگاه های مرجع و استاندارد را از دیگر برنامه های خود برشمرد و گفت: امروز در بخش بررسی ایزوتوپی 100 درصد به خارج وابسته هستیم؛ در حالی که هر ساله تعداد زیادی نمونه برای بررسی در شاخه های مختلف آب، معدن و ... به خارج از کشور ارسال می کنیم.

وی یادآور شد: رایزنی ها برای خرید تجهیزات اجرا شده تا آزمایشگاه مرجع در این زمینه تاسیس کنیم ضمن اینکه آزمایشگاه تشخیص مقدار سمی بودن دارو ها نیز از احتیاج هایی است که دنبال برطرف آن هستیم.

پارک علم و فناوری بین المللی در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی تاسیس می گردد

رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وظیفه تاسیس پارک علم و فناوری بین المللی نیز به عهده این سازمان گذاشته شده است، چنین پارکی در سطح بین المللی وجود ندارد و ما قصد داریم آن را برای استقرار شرکت های بین المللی و برگزاری نمایشگاه های بین المللی ایجاد کنیم.

زمانیان توضیح داد: ما در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران دنبال دستاوردی هستیم که دیگران تا به امروز انجام نداده اند یا نمی توانند انجام دهند، ایجاد فناوری و انتقال فناوری شعار کلی ما در این دوره است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2167

به "باید در پی محصولات فناورانه باشیم، ایجاد پژوهشکده های نو با نیازهای فناورانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید در پی محصولات فناورانه باشیم، ایجاد پژوهشکده های نو با نیازهای فناورانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید