بیش از 40 درصد فنلاندی ها با عضویت در ناتو مخالف هستند

به گزارش فیس راز، نظرسنجی تازه یک روزنامه فنلاندی نشان می دهد که بیش از 40 درصد از شهروندان فنلاندی مخالف عضویت این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند.

بیش از 40 درصد فنلاندی ها با عضویت در ناتو مخالف هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نظرسنجی موسسه افکار سنجی کانتار تی ان اس که به سفارش روزنامه هِلسینگین سانُمات (Helsingin Sanomat) صورت گرفته است، نشان می دهد 42 درصد از فنلاندی ها گفته اند با عضویت کشورشان در ائتلاف ناتو مخالفت هستند.

در مقابل، 28 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که خواهان عضویت فنلاند در ناتو هستند که 9 درصد نسبت به نتایج نظرسنجی سال 2019 افزایش یافته است و بر اساس میانگین نظرسنجی های صورت گرفته این روزنامه، بالاترین رقم تا به امروز بوده است.

در این نظرسنجی، تعداد پاسخ دهندگانی که گفته اند درباره عضویت یا خودداری از عضویت فنلاند به ائتلاف ناتو تردید دارند، 30 درصد بوده است.

نظرسنجی این روزنامه فنلادی در فاصله زمانی 3 تا 9 ژانویه (19-13 دی) و با مشارکت یکهزار و سه نفر از شهروندان فنلاندی 18 تا 79 ساله صورت گرفته است.

بر اساس گزارش شبکه چهار تلویزیون سوئد هم، نظرسنجی شرکت سیفو در این کشور نشان می دهد که 66 درصد از جمعیت این کشور بر این باورند که دولت شان باید در قبال ایده عضویت در ناتو باز عمل کند.

همچنین 35 درصد از جمعیت سوئد خواهان عضویت در ناتو و 33 درصد مخالف آن هستند.

نظرسنجی مشابهی که در سال 2018 صورت گرفته بود نشان می دهد که 31 درصد از سوئدی ها علاقه مند به عضویت در ناتو و 48 درصد مخالف آن هستند.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو هفته پیش گفت این ائتلاف در همه ابعاد، همکاری و روابط نزدیکی با سوئد و فنلاند دارد و در صورتی که در این کشور ها در این زمینه تصمیم گیری گردد، از عضویت فوری آن ها در ناتو استقبال می گردد.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر هشدار داده بود پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، پیامد های سیاسی و نظامی جدی خواهد داشت و از طرف مسکو بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش راشاتودی ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این زمینه گفت کوشش های مداوم ناتو برای کشاندن چنین کشور هایی به مدار منافع و سیاست های فرصت طلبانه اش، از سوی روسیه نادیده گرفته نمی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2075

به "بیش از 40 درصد فنلاندی ها با عضویت در ناتو مخالف هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 40 درصد فنلاندی ها با عضویت در ناتو مخالف هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید