تدابیر ویژه افغانستان در مرزهای ایران ، خطر کرونا در ایران بیش از چین برای افغانستان است

به گزارش فیس راز، وزارت بهداشت افغانستان تعداد پزشکی در مرزهای خود با ایران را در استان های غربی و فرودگاه های این کشور تشدید کرد.

تدابیر ویژه افغانستان در مرزهای ایران ، خطر کرونا در ایران بیش از چین برای افغانستان است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، وحید مایار سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان به ایرنا گفت که وزارت بهداشت ایران دو فوتی ناشی از ویروس کرونا را اعلام نموده و این موضوع موجب شد که ما با حضور مقام های وزارت کشور، تجارت، هوانوردی، اطلاعات و فرهنگ و وزارت امورخارجه تشکیل جلسه داده و در این مورد بحث و گفتگو کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد پزشکان و افرادی که در استان های هرات، نیمروز و فراه در مرزهای ایران مستقر بودند دو برابر شده و افرادی که از این کشور وارد افغانستان می شوند در فرودگاه ها و مرزهای زمینی توسط پزشکان معاینه دقیق می شوند.

مایار گفت که خطر ویروس کرونا در چین نسبت به ایران برای افغانستان کمتر بود چر اکه مردم افغانستان با ایران ارتباط بیشتری دارند و هر روز شماری از افراد به وسیله زمین و هوا به ایران رفت و آمد می نمایند و این موضوع موجب نگرانی شده است.

به گفته مایار یک کمیته ویژه در باره واردات کالا و مواد غذایی از ایران بحث و گفتگو خواهند کرد اما تا زمانی که تعداد افراد گرفتار به این ویروس اعلام نگردد، ما اقدامی نخواهیم کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اضافه کرد: در روزهای آینده روشن می گردد که موضوع در ایران تا چه حد جدی است و شاید لازم نگردد که بر کالا و مواد غذایی محدودیتی وضع گردد زیرا به گفته پزشکان این ویروس تنها بین پنج تا 10 روز زنده می ماند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر- دی) در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز افراد زیادی در سطح دنیا به این بیماری مبتلا شده اند.

تا به امروز در کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات این بیماری گزارش شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 801

به "تدابیر ویژه افغانستان در مرزهای ایران ، خطر کرونا در ایران بیش از چین برای افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر ویژه افغانستان در مرزهای ایران ، خطر کرونا در ایران بیش از چین برای افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید