جولان دلتا در اروپا، کرونای دلتا به دستکم 98 کشور راه یافت

به گزارش فیس راز، خبرگزاری خبرنگاران-ویروس خطرناک دلتا همچنان در اروپا جولان داده به گونه ای که کمیسیون در درخواستی فوری خواستار تسریع رود واکسیناسیون شده و انجمن پزشکی انگلیس هم درباره طرح دولت برای لغو سریع محدودیت ها هشدار داده است.

جولان دلتا در اروپا، کرونای دلتا به دستکم 98 کشور راه یافت

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ آریا بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، کرونا و انواع جهش یافته آن با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن در اروپا ادامه دارد.

تازهترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که به دلیل توسعه سریع ویروس دلتا پزشکان درباره لغو سریع همه اقدامات کرونایی در انگلیس هشدار داده اند.

یک کارشناس انجمن پزشکی انگلیس در این باره گفته است: از آنجایی که موارد ابتلا به کرونا به دلیل شیوع ویروس دلتا به سرعت در حال افزایش است و همواره به شهفرایندان بیشتری آسیب می رساند این هیچ مفهومی ندارد که محدودیت ها را در عرض بیش از دو هفته کاملا لغو کنیم.

دولت انگلیس می خواهد بر اساس تصمیمات از قبل برنامه ریزی شده در 19 جولای بیشتر اقدامات کرونایی در انگلیس را لغو کند.

انجمن پزشکی انگلیس خواستار تداوم استفاده اجباری از ماسک در فضاهای داخلی شده است.

هشدار درباره موج کرونا در آلمان

با توجه به توسعه ویروس دلتا یانوش داهمن، کارشناس بهداشتی سبزها در آلمان درباره تابستانی بی احتیاط هشدار داده و هزینه آن را بسیار بالا پیش بینی نموده است. وی تاکید کرد: موج چهارم کرونا زمانی آلمان را در بر خواهد گرفت و ویروس دلتا غالب خواهد شد. اما این فرایند می تواند از طریق تداوم واکسیناسیون تغییر کند. اگر ما پیروز شویم در دوازده یا هشت هفته آینده انسان های بیشتری را واکسینه کنیم در این صورت به خوبی محافظت می شویم.

671 ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 671 مورد تازه به کرونا در عرض 24ساعت خبر داد و به این ترتیب نرخ مبتلایان تازه به ازای هر 100 هزار نفر در یک هفته گذشته به 4.9 کاهش پیدا کرد. 16 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

اسلواکی واکسن های روسی را پس می دهد

اسلواکی بخش اعظمی از واکسن های وارداتی روسی به این کشور را به دلیل استقبال پایین مردم برای تزریق آن به روسیه باز می گرداند. دلیل آن علاقه کم مردم بومی به این واکسن اعلام شده که این خبر را وزارت بهداشت اسلواکی اعلام نموده است. این واکسن در اروپا تایید نشده است. بر این اساس اسلواکی حدود 160 هزار از 200 هزار دوز واکسنی که در ماه مارس وارد نموده بود را به روسیه فرستاده است.

درخواست فوری کمیسیون اروپا برای واکسیناسیون

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی با توجه به توسعه شیوع ویروس دلتا در درخواستی فوری خواستار تسریع فرایند واکسیناسیون شده و گفت: ما به دلیل ویروس دلتا نگرانیم و این تعداد مبتلایان را افزایش می دهد. وی در عین حال موثر بودن واکسن های کرونا علیه این ویروس را خبر خوبی دانسته و گفت: ما باید فرایند واکسیناسیون را در پیش بگیریم تا بتوانیم از خود حمایت کنیم.

هشدار وزیر بهداشت فرانسه درباره موج تازه کرونا

با توجه به توسعه شدید ویروس دلتا در فرانسه وزیر بهداشت این کشور درباره موج تازه کرونا هشدار داده و در این باره گفته است: من فکر می کنم که خطر مجدد شیوع این پاندمی در این تابستان وجود دارد. اخیرا حدود یک سوم مبتلایان به کرونا در فرانسه به ویروس دلتا آلوده شده اند.

کشور اسلواکی هم از ترس توسعه ویروس هندی قواعد سفر به این کشور را تقویت می کند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از 9 جولای باید همه کسانی که علیه کرونا واکسینه نشده اند هنگام ورود به این کشور به مدت 14 روز در قرنطینه قرار گیرند.

تازهترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس تازهترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 2,683نفر به کرونا مبتلا شده اند و 24 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 27,125نفر به کرونا مبتلا شده اند و 27 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 794 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 28 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس تازهترین آمارها در عرض 24 ساعت 12,563نفر به کرونا مبتلا شده و 28 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس تازهترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,780,648نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 111,135نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,855,169نفر به کرونا مبتلا شده اند و 128,189نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس تازهترین آمارها تا به حال 4,261,582نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,615نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,833,868نفر به کرونا مبتلا شده اند و 80,911نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,737,611نفر به کرونا مبتلا شده اند و 91,573نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند

کرونای دلتا به دستکم 98 کشور راه یافت

تدروس آدهانوم ضمن بیان این که گونه جهش یافته کرونا با نام دلتا که ابتدا در هند شناسایی شد به 98 کشور راه یافته، هشدار داد در دوره بسیار خطرناکی از همه گیری قرار داریم.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از رهبران کشورها خواست مانع مو ج های تازه نگران نماینده کووید-19 با افزایش واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی شوند.

وی با اشاره به این که گونه دلتا به سرعت در حال تبدیل به گونه غالب در بسکمک از کشورها است، گفت: ما در دوره بسکمک خطرناکی از همه گیری قرار داریم.

او در کنفرانس مطبوعاتی خود که هر دو هفته یکبار برگزار می شود، ضمن بیان این که در کشورهایی که پوشش واکسیناسیون کرونا پایین است، صحنه های وحشتناک پر شدن بیمارستان ها در حال تکرار و عادی شدن است، هشدار داد با این حال هیچ کشوری از خطر خارج نشده است.

آدهانوم سپس به توضیح این مسئله پرداخت که گونه دلتا خطرناک است و به تکامل و جهش ادامه می دهد و بنابراین نیاز به ارزیابی مداوم و تنظیم دقیق واکنش بهداشت عمومی در همه کشورها وجود دارد.

به گزارش شبکه چینی سی جی تی ان، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه گفت گونه دلتا در دستکم 98 کشور شناسایی شده است.

پیشتر هانس کلوگه مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا درباره موج تازهی از همه گیری کرونا در این قاره هشدار داد.

وی روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت کاهش 10 هفته ای موارد ابتلای تازه در سراسر اروپا به سرانجام رسیده و در صورتی که شهفرایندان و قانون گذاران رعایت ننمایند و ملاحظات را در نظر نگیرند، موج تازه غیر قابل اجتناب خواهد بود.

پیشتر مقام های سازمان جهانی بهداشت در پرتوی نگرانی ها از سویه دلتای ویروس کرونا از افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند هم خواستند ماسک زده و به سایر توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار این ویروس عمل نمایند.

روزنامه نیویورک تایمز اخیراً گزارش داد با آنکه افرادی که کاملاً واکسینه شده اند تا حد زیادی در برابر ویروس تازه مصون هستند، اما برخی مطالعات نشان می دهند واکسن ها در برابر سویه دلتا کارآیی کمتری دارند و این کارآیی در کسانی که تنها یک دوز واکسن مصرف نموده اند کمتر هم می شود.

از زمانی که سازمان جهانی بهداشت تصمیم گرفت بجای نام کشورها از الفبای یونانی برای نامگذاری گونه های کرونا استفاده کند، نام کرونا دلتا در صدر اخبار قرار گرفت. نوع جهش یافته دلتای ویروس کرونا با نام علمی B.1.617.2 اولین بار در اکتبر 2020 در استان مهاراشترای هند دیده شد و به سرعت در سراسر هند و تمام جهان پخش شد. به همین دلیل ابتدا این نوع ویروس، جهش هندی ویروس کرونا نامیده می شد.

چین خواستار کمک جامعه جهانی برای مهار کرونا شد

وزیر امور خارجه چین از جامعه جهانی خواست در برابر کرونا یک دیوار بزرگ مصونیت تشکیل دهند.

به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین از کشور های جهان خواست برای مقابله با کرونا یک دیوار بزرگ مصونیت تشکیل دهند.

او که در کنفرانس جهانی صلح در چین صحبت می کرد با اشاره تلویحی به دیوار بزرگ چین گفت: همه ما با یک مشکل مشترک روبرو هستیم، اولویت اصلی و اول ما باید ایجاد نوعی دیوار بزرگ مصونیت در برابر این ویروس باشد.

وزیر امور خارجه چین در ادامه اضافه نمود: باید تبعیض های بین المللی و سیاسی را کنار گذاشت و در برابر این بیماری به همکاری و اتحاد دست یابیم.

چین تا به امروز 480 میلیون دوز واکسن به دیگر کشور ها داده است، وزیرخارجه این کشور همچنین بر تلاش برای دسترسی همه کشور ها به واکسن کووید19 تاکید کرد.

طبق آخرین آمار های جهانی ابتلا به ویروس کرونا، در 24 ساعت گذشته با افزایش 437 هزار و 548 نفری، تعداد مبتلایان به این ویروس به 183 میلیون و 863 هزار و 690 نفر رسیده است.

فوتی های ناشی از کرونا در جهان با رشد 8 هزار و 495 نفری در یک روز به تعداد 3 میلیون و 980 هزار و 248 نفر رسیده است. آمار بهبود یافتگان هم به 168 میلیون و 290 هزار و 875 نفر رسیده است.

آمار مبتلایان 5 کشور اصلی درگیر شیوع کرونا هم بدین ترتیب است: آمریکا 34 میلیون و 580 هزار و 198 نفر، هند 30 میلیون و 501 هزار و 189 نفر، برزیل 18 میلیون و 687 هزار و 469 نفر، فرانسه 5 میلیون و 780 هزار و 648 نفر، روسیه 5 میلیون و 561 هزار و 360 نفر.

نوع دلتای کرونا در آسیا و اقیانوسیه همچنان می تازد

تازهترین گزارشها حاکی است توسعه نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به دلتا باعث از سرگیری مجدد قرنطینه های سراسری و اعلام شرایط هشدار در منطقه جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه مینه سوتا، مقامات بهداشتی در اندونزی و تایلند اعلام کردند که بالاترین رکورد روزانه را ثبت می نمایند.

به باور مقامات بهداشتی در منطقه جنوب شرق آسیا هر روز به تعداد مبتلایان این بیماری اضافه نموده می شود و تنها گزینه برای جلوگیری از شیوع این بیماری رعایت فاصله اجتماعی و اقدامات بهداشتی است.

به گزارش این پایگاه خبری، تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هم امروز در یک کنفرانس خبری اعلام نموده است که نوع دلتا ویروس کرونا در حداقل 98 کشور و منطقه از جمله در آسیا یافت می شود و به سرعت در کشورهایی که میزان واکسیناسیون آنها کم است شیوع می یابد.

وی همچنین از رهبران جهان درخواست نموده است تا حداقل 10 درصد از جمعیت خود را تا سرانجام ماه سپتامبر واکسینه نمایند.

ادهانوم در کنفرانس خبری خود اضافه نمود: در آن کشورهایی که پوشش واکسیناسیون کووید 19 کم است، صحنه های وحشتناک سرریز بیمارستان ها دوباره به یک قاعده تبدیل می شود.

ویتنام

شیوع بیماری کرونا در ویتنام به سرعت در حال افزایش است. به گزارش پایگاه خبری استریت تایمز سنگاپور، بر اساس آمار وزارت بهداشت ویتنام، در حال حاضر تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به 13 هزار و 727 نفر رسیده است.

مقامات بهداشت ویتنام با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید 19 تصمیم دارند بیش از 50 درصد جمعیت بزرگترین شهر خود را مورد آزمایش کرونا قرار دهند.

همچنین با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، قرنطینه در بیشتر شهرهای این کشور اعمال خواهد شد.

بنابر اعلام رسانه های ویتنامی، این کشور یک میلیون واکسن آسترا زنکا دریافت خواهد کرد. دولت ویتنام سفارش دریافت 30 میلیون واکسن آسترا زنکا را ارائه نموده است.

این کشور همچنین در پی خرید واکسن سینوفارم چین است تا بتواند طرح واکسیناسیون جمعیت خود را به سرعت پیش ببرد.

اندونزی

مقامات بهداشت اندونزی در خصوص افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور که از نظر جمعیت در جایگاه چهارم جهان قرار گرفته است، ابراز نگرانی نموده اند.

نگاهی به آمارها نشان می دهد هیچ کشوری در آسیای جنوب شرقی به میزان اندونزی از همه گیری بیماری کرونا آسیب ندیده است.

در حال حاضر بیش از 2 میلیون مورد ابتلا و 600 هزار مورد مرگ تا به امروز در این کشور ثبت شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت اندونزی، تا به امروز 43 میلیون دُز واکسن کرونا برای حدود 28 میلیون نفر در این کشور مورد استفاده قرار گرفته که این به معنی پوشش حدود 10 درصدی از جمعیت 276 میلیون نفری این کشور است.

جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی پیش تر هم از اعزام نیروهای ارتش و پلیس در 7 هزار زیرمجموعه کشور برای کمک به انجام پروتکل های بهداشتی خبر داده بود.

رئیس جمهور اندونزی همچنین تصمیم گرفته است تا سرعت واکسیناسیون روزانه را از 500 هزار دوز در روز به 700 هزار دوز تا سرانجام این ماه افزایش دهد و از ماه آینده آن را به یک میلیون دوز برساند.

تایلند

بیماری کرونا در تایلند هم با افزایش روبرو شده است. در حال حاضر بیش از 6 هزار و یک صد مورد کرونا در تایلند ثبت شده است.مقامات تایلند همچنین تصمیم دارند در ماه جاری میلادی بیش از 500 هزار تن از مردم این کشور را در برابر ویروس کرونا واکسینه نمایند.

مقامات تایلند قبلا تصمیم داشتند مراکز گردشگری در شهر پوکت را به روی گردشگرانی که واکسن کرونا را تزریق نموده اند، بازگشایی نمایند اما اکنون با شیوع نوع دلتای ویروس کرونا این مساله در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

استرالیا و نیوزیلند

پایگاه خبری سیدنی مورنینگ هرالد استرالیا هم از افزایش تعداد مبتلایان به شیوع کرونا در این کشور خبر داده است.

در حال حاضر 31 مورد تازه ابتلا به کرونا در استان نیو ساوث ولز استرالیا گزارش شده است.

گفتنی است مقامات در شهر سیدنی از روز چهارشنبه هفته گذشته تمهیدات کرونایی را در این شهر اجرایی کردند تا از شیوع گسترده سویه دلتای کرونا در بزرگ ترین شهر استرالیا جلوگیری نمایند.

این درحالی است که سایر استان های استرالیا مرزهای خود را بر ساکنین شهر سیدنی بسته اند.

در نیوزیلند هم با تشدید نگرانی های ناشی از نوع دلتای کرونا، مقامات این کشور سطح هشدار کووید 19 را افزایش داده اند و پروازها از استرالیا به نیوزلند به حال تعلیق درآمده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1817

به "جولان دلتا در اروپا، کرونای دلتا به دستکم 98 کشور راه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جولان دلتا در اروپا، کرونای دلتا به دستکم 98 کشور راه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید