تداوم بارش های سیل آسا در 18 استان

به گزارش فیس راز، سازمان هواشناسی از ادامه بارش های سیل آسا در 18 استان اطلاع داد و بیان کرد: سامانه بارشی اواخر وقت فردا از کشور خارج می گردد.

تداوم بارش های سیل آسا در 18 استان

به گزارش خبرنگاران از تسنیم، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی سامانه بارشی مستقر در کشور طی امروز در نوار غربی کشور، دامنه های البرز و زاگرس، سواحل دریای خزر، شمال شرق و با شدت کمتر در مرکز، شرق و جنوب شرق فعال خواهد بود.

بارش در غرب و جنوب غرب گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید، در ارتفاعات البرز و زاگرس و بخش هایی از شمال غرب به شکل برف، در سواحل دریای خزر به شکل باران و در شمالشرق به شکل برف و باران پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش ها مربوط به استان های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی است و پیش بینی می گردد به تدریج از اوایل شب از شدت آن در نیمه غربی کاسته گردد.

سامانه بارشی فردا پنجشنبه 8 اسفند در خراسان رضوی و خراسان شمالی باعث بارش برف و باران و در شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده می گردد و اواخر وقت به تدریج از کشور خارج می گردد. روزهای آدینه و شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

از بعدازظهر شنبه آینده تا اواسط روز یکشنبه در بخش هایی از شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده روی می دهد و به تدریج از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه در نوار شمالی کشور و بخش هایی از غرب بارش باران، در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در دامنه های جنوبی البرز و اقع در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

همچنین طی دو روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می گردد و در همین مدت خلیج فارس به ویژه نیمه شرقی ان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 936

به "تداوم بارش های سیل آسا در 18 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بارش های سیل آسا در 18 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید