تداوم بارش ها در کشور

به گزارش فیس راز، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی می گوید: با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

تداوم بارش ها در کشور

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد. این سامانه از اواخر وقت امروز به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بیان نمود: همچنین امروز با ورود سامانه بارشی دیگری در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات شمالی البرز بارش برف و در سواحل دریای خزر بارش باران آغاز می گردد.

به گفته وی شنبه (5 بهمن ماه) ، در مناطقی از جنوب و جنوب غرب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و در مناطقی از شرق و شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش باران رخ می دهد. همچنین یکشنبه ادامه فعالیت این سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور پیش بینی می گردد.

بنابر اظهارات ضیاییان، دوشنبه (7 بهمن ماه) در سواحل شمالی و شمال شرق بارش پراکنده باران رخ می دهد و در سایر مناطق کشور تا روز سه شنبه جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید نمود: بارش برف و وزش باد موجب کولاک برف در محورهای کوهستانی شمال غرب و امتداد رشته کوه البرز و احتمال رخداد بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی خواهد شد که می تواند موجب اختلال در تردد جاده ای این مناطق گردد، همچنین آدینه دریای خزر و خلیج فارس و از اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه خلیج فارس مواج است.

وی در انتها درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده توضیح داد: آسمان تهران فردا (5 بهمن ماه) نیمه ابری به تدریج صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی یک درجه و حداکثر دمای 7 درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (6 بهمن ماه) صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی با حداقل دمای منفی سه درجه سانتیگراد و حداکثر دمای پنج درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 830

به "تداوم بارش ها در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بارش ها در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید