ترکیه، سرزمین هرم های زمینی

به گزارش فیس راز، آشنایی با کاپادوکیه در ترکیه

به چند علت، باید شهر کاپادوکیه در ترکیه را یکی از مقاصد گردشگری خودتان قرار دهید: اول اینکه کاپادوکیه یکی از عجایب زمین شناسی است که دارای صخره های سر به فلک کشده لانه زنبوری است و هرم های زمینی نام دارند. دوم، اینکه این شهر مرکز شبکه جامع شهرهای زیرزمینی و اتاق های زیرزمینی اسرارآمیز است. سوم اینکه گذرگاه فرسوده آتشفشانی کاپادوکیه، چشم انداز بسیار زیبایی دارد. آنچه بر جادوی سورئال این مکان می افزاید، خانه های اهالی کاپادوکیه است که از سنگ نرم تراشیده شده و از آنها می توان به عنوان غار هم برای استراحت استفاده کرد. جالب است که، هتل هایی هم از این خانه های سنگی ساخته شده است. به همین دلیل، خواه به وسیله جاذبه های کوهنوردی، تمایل برای تجربه سبک زندگی غارنشینی، یا به خاطر اهمیت تاریخی و فرهنگی کاپادوکیه به سوی این سرزمین می آیید، بهتر است بدانید کاپادوکیه تجربه ای منحصر به فرد و تکرار نشدنی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

ترکیه، سرزمین هرم های زمینی

با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از کاپادوکیه بدانیم.

در شهرهای زیرزمینی به گردش بپردازید

در قسمت زیرین صخره های کاپادوکیه، شهر های زیرزمینی وجود دارند که در طول تاریخ، در درگیری ها از آنها به عنوان پناهگاه استفاده می شده است: وقتی دشمن شناسایی می شد، نگهبان ها سوت می کشیدند و تمام ساکنین شهر به همراه حیوانات اهلی، در زیر زمین ناپدید می شدند تا زمانی که خطر برطرف گردد که البته ممکن بود این زمان ماه ها به طول بیانجامد. بزرگترین و عمیق ترین شهر زیرزمینی در کاپادوکیه، دارای گذرگاه های باریک و تونل هایی است که جاهای مختلف را به هم پیوند می دهد و دارای کلیساها، مدارس، مخازن آب، اصطبل زیرزمینی و حتی تونل هایی مارپیچ برای تصفیه هواست.

در غار بمانید

Göreme احتمالاً محبوب ترین مقصد گردشگری در کاپادوکیه است که مملو است از هتل های غارمانند. بسیاری از غارها و عبادتگاه های ساخته شده در هرم های زمینی، امروزه تبدیل به هتل های لوکس شده اند و می توانید در آنها، شیوه زندگی غارنشینی را به شکلی مدرن تجربه کنید! این هتل ها، شامل حمام هایی در غار (حمام های ترکی)، تاق های ضربی ساخته شده از سنگ، دیوارهایی دارای نقش و نگار آتشفشانی و ایوان های پانورامیک مشرف به دره ها هستند.

سوار بالن های هوای گرم شوید

هر روز صبح، اگر شرایط مساعد باشد، آسمان کاپادوکیه پر می گردد از بالن ها. پارسال تقریباً نیمی از یک میلیون گردشگر، توانستند چشم انداز های کاپادوکیه را از داخل این بالن های سمبولیک دیدن نمایند. بالن ها با بالا آمدن خورشید اوج می گیرند و آرام آرام از میان هرم های زمینی، باغ های میوه و تاکستان ها، و سپس از میان دره های زیبا که هر یک از آنها دارای صخره هایی با شکل خاص هستند، حرکت می نمایند و بعد از میان مسیل های موج دار به حرکت خود ادامه می دهند تا به منظره ها زیبا برسند.

کوهنوردی

کاپادوکیه دارای گذرگاه ها و کوره راه های بی پایانی برای کوهنوردی است. یک دره انتخاب کنید، ناهارتان را به همراه مقداری آب بردارید و آماده شوید تا یک روز را در آنجا بگذرانید. در ادامه، غارها و بعلاوه فرصت های صخره نوردی بی شماری را خواهید یافت. قلعه Uchisar، بلندترین نقطه در این منطقه است و از بالای آن، می توان با یک نمای پانورامای 360 درجه ای، تمام ناحیه کاپادوکیه را دیدن کرد. همینطور، می توانید با دوچرخه سواری کوهستانی، اسب سواری یا اسکوتر، از میان دره های Göreme گشتی در اطراف بزنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2418

به "ترکیه، سرزمین هرم های زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه، سرزمین هرم های زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید