جان باختگان کرونا از کشته شدگان آمریکا در جنگ جهانی دوم فراتر رفت

به گزارش فیس راز، همزمان با برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری جدید ایالات متحده، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد جان باختگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور از تعداد سربازان آمریکایی کشته شده طی جنگ جهانی دوم فراتر رفت.

جان باختگان کرونا از کشته شدگان آمریکا در جنگ جهانی دوم فراتر رفت

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرد که دیروز (چهارشنبه) درحالی که مراسم تحلیف بایدن رئیس جمهوری جدید ایالات متحده برگزار گشت، آمار جان باختگان ناشی از همه گیری بیماری کووید 19 در این کشور از تعداد سربازان آمریکایی کشته شده طی جنگ جهانی دوم فراتر رفت.

این خبرگزاری افزود: تعداد سربازان آمریکایی که در طول جنگ جهانی دوم کشته شده اند، 405 هزار و 399 تن بود، در حالی که بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، ایالات متحده با ثبت 415 هزار و 894 مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا همچنان مقام اول جهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس جمهوری آمریکا در نخستین اقدام پس از ورود به کاخ سفید، برخی از دستورهای اجرایی دونالد ترامپ از جمله منع مهاجرت از کشورهای مسلمان را لغو و فرمان های اجرایی خود را صادر کرد؛ وی برنامه 100 روز با ماسک را آغاز کرد و پوشیدن ماسک در اماکن و مناطق متعلق به دولت فدرال و حین سفرهای بین ایالتی را الزامی کرد.

بایدن که در انتخابات 13 آبان ماه امسال به عنوان نامزد حزب دمکرات بیش از 81 میلیون رأی مردمی را به دست آورد، توانست در انتخابات گزینشگران ایالتی هم 306 رأی را از آن خود کند و رقیب خود یعنی ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در این انتخابات را با بیش از 74 میلیون رأی مردمی و 232 رأی گزینشگران ایالتی پشت سر بگذارد.

او و معاونش کامالا هریس ساعاتی پیش در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا که برخلاف رویه مرسوم بدون حضور ترامپ رییس جمهوری پیشین برگزار گشت، سوگند یاد کردند. در 150 سال اخیر برای اولین بار است که رئیس جمهوری کاخ سفید و دولت را تحویل جایگزین خود نمی دهد.

آمریکا با نزدیک به 25 میلیون مورد ابتلا به بیماری کووید 19 و بیش از 411 هزار نفر جان باخته، در صدر فهرست کشورهای درگیر ویروس کرونا واقع شده است؛ بایدن را می توان وارث بزرگترین کشتار قرن آمریکا به وسیله ویروس کرونا دانست. به همین دلیل هم مقابله با این ویروس یکی از اولویت های بزرگ دولت بایدن قلمداد می شود و او به بیش از 400 هزار قربانی کرونا در آستانه ورود به کاخ سفید ادای احترام کرد.

در حال حاضر، میزان چشمگیر مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا، امید به زندگی را در این کشور با بیشترین افت در 40 سال گذشته روبرو کرده و بیماری کووید-19 به عنوان یک بیماری عفونی برای نخستین بار در یک قرن گذشته به دلیل اصلی مرگ و میر آمریکایی ها بدل شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1547

به "جان باختگان کرونا از کشته شدگان آمریکا در جنگ جهانی دوم فراتر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان باختگان کرونا از کشته شدگان آمریکا در جنگ جهانی دوم فراتر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید