جاهای دیدنی شهر فرادنبه Faradonbeh

به گزارش فیس راز، فَرادُنبه یکی از شهرهای شهرستان بروجن، استان چهارمحال و بختیاری است. این شهر کوچک در 7 کیلومتری غرب بروجن قرار گرفته است و نام اصلی آن پارا دنبه می باشد. پیشینه پیدایش فرادنبه را به بیش از 400 سال پیش نسبت می دهند که گویا چهار قلعه در اطراف آن وجود داشت. همچنین از این محل به نام پیر دامنه با 800 نفر جمعیت در سفر نامه ای مربوط به سال 1323 هجری قمری یاد شده است.مردم این شهر بیشتر ترک زبان و احتمالاً از طایفه اَبیوِردی (از طوایف ایل قشقایی که از ناحیه ای در شمال خراسان به فارس وسپس به بختیاری مهاجرت کرده اند) می باشند. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های فرادنبه بیشتر آشنا شوید.

جاهای دیدنی شهر فرادنبه Faradonbeh

بلیط هواپیما در طاهاگشت

قلعه فرادنبه (ضرغام السلطنه)

قلعه تاریخی شهر فرادُنبه بزرگترین قلعه استان چهارمحال و بختکمک است که در تاریخ 18 اسفند 1387 با شماره ثبت 25367 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. قلعه فرادنبه مربوط به سال 1279 هجری قمری است. علی داد (ایل پیگ) پدر ضرغام در زمان حکومت خود در این محل قلعه ای می سازد که به قلعه کهنه معروف است، پس از علی داد پسرش ابراهیم خان ملقب به ضرغام السلطنه خان فرادنبه، قلعه ای در کنار قلعه کهنه می سازد که به قلعه ضرغام السلطنه خان معروف است.

حمام فرادنبه

حمام فرادنبه، در شهرستان بروجن، بخش مرکزی، 5 کیلومتری شرق بروجن واقع شده و این اثر در تاریخ 18 اسفند 1387 با شمارهٔ ثبت 25368 به عنوان یکی از آثار ملی ایران، به ثبت رسیده است.

آرامگاه ضرغام السطنه

آرامگاه ضرغام السطنه، مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان بروجن، بخش مرکزی، شمال غرب شهر فرادنبه واقع شده است.ضرغام السلطنه فرزند رضاقلی خان ایلبیگی بود که وی را در شمار صوفیان نیز دانسته اند و از این رو به حب علی شاه نیز شهرت داشته است. ضرغام السلطنه بعد از قیام مردم اصفهان علیه استبداد محمدعلی شاه با تقاضای کمک حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی با هفت هزار نفر و 110 تن از بختکمک ها از همین قلعه ضرغام السلطنه، راهی اصفهان شد و توانست اصفهان را فتح کند. پس از این صمصام السلطنه نیز به وی پیوست و اصفهان به طور کامل فتح شد. ضرغام السلطنه در فتح تهران نیز نقش داشت و گفته شده محمدعلی شاه با شنیدن خبر راهی شدن ضرغام السلطنه به تهران به سفارت روسیه در زرگنده متحصن شد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 918

به "جاهای دیدنی شهر فرادنبه Faradonbeh" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی شهر فرادنبه Faradonbeh"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید