جزئیات فصل جدید خانه ما با محور کرونا، چه بخش هایی کم و زیاد شد؟

به گزارش فیس راز، تهیه کننده خانه ما به فصل دهم این مجموعه که به زودی روی آنتن می رود و جزئیات آن اشاره کرد.

جزئیات فصل جدید خانه ما با محور کرونا، چه بخش هایی کم و زیاد شد؟

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، احمد شفیعی تهیه کننده خانه ما در گفتگویی درباره فصل جدید این مجموعه و اینکه چرا قزوین را برای فصل دهم انتخاب کرده اند، توضیح داد: شاید باید خیلی زودتر از این ها به قزوین می رفتیم. قزوین، شهری تاریخی است که مردمان با فرهنگ، فعال و با نشاطی دارد و از این شهر درخواست های بسیار زیادی برای شرکت در مسابقه داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل های فرهنگی، اجتماعی، تنوع غذایی و تعدد مکان های گردشگری که در قزوین وجود دارد، در نهایت با کمک خدا و همراهی مردم صمیمی قزوین تجربه بسیار خوبی برای فصل دهم در این شهر رقم خورد و به مخاطب نوید یکی از جذاب ترین فصل های خانه ما را در این شهر می دهیم.

شفیعی درباره تولید فصل دهم این مجموعه در شرایط کرونایی و اینکه جنس این رقابت تغییراتی داشته است یا خیر؟ گفت: ما در فصل نهم به صورت ویژه به کرونا پرداختیم. سناریو کاملاً تغییر کرد و خانواده ها به صورت آنلاین با یکدیگر رقابت می کردند. چهار خانواده برتر فصول قبلی از شهر های مشهد، شیراز، رشت و تبریز در سری ویژه کرونا شرکت داشتند و به خاطر آشنایی مخاطبان و جذابیت این شرکت کننده ها که در فصل های قبل هم حضور داشتند، فصل نهم حال و هوای ویژه و متفاوتی داشت. اما در مورد فصل دهم کلیت ساختار منطبق با فصل های گذشته است و متناسب با شرایط کرونایی تغییراتی هم ایجاد شد. مثلاً با توجه به ساخت فصل دهم در شرایط کرونا، تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شده و ایده های شرکت کننده ها در راستای زندگی در شرایط کرونا است. همچنین این نکته که با وجود کرونا چگونه می توانیم زندگی بهتری داشته باشیم نیز در رقابت ها محور قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: ما در این فصل آیتم مسافرت راه دور را حذف کردیم و برنامه گردشگری به داخل خود شهر قزوین و با فاصله کمتر به صورت پیک نیک برگزار گشت، اما تفاوت اصلی فصل 10 نسبت به فصل نهم که فصل ویژه کرونا بود این است که شرکت کنندگان مجدداً از طریق ثبت نام در سایت اینترنتی برنامه انتخاب شدند.

شفیعی درباره بخشی که در این فصل اضافه شده است نیز توضیح داد: بخشی که در این فصل اضافه شده و اعتقاد داریم برای مخاطبان حتماً جذاب خواهد بود بحث مقایسه آماری سبک زندگی و مصرف ایرانیان با آمار جهانی است. در بعضی موارد آمارمان بهتر است و در بعضی از مسایل ضعیف تر هستیم. مثلاً در مصرف بعضی مواد غذایی مثل نمک بیش از استاندارد جهانی مصرف داریم و یا سرانه مطالعه و ورزش ما پائین است که سعی کرده ایم این آمار را در برنامه داشته باشیم و شرکت کننده ها هم موظف هستند در طی رقابت آمار خود را در این زمینه ها ارتقا دهند که باعث چالش بیشتر خانه ما می شود.

این تهیه کننده درباره زمان آغاز پخش فصل دهم برنامه هم گفت: فصل های قبلی خانه ما در شبکه نسیم روی آنتن رفت که جزو برنامه های پرمخاطب این شبکه محسوب می شد. فصل نهم نیز از شبکه دو پخش شد که بازخورد فوق العاده ای برای ما داشت. برای سری جدید خانه ما با شبکه دو سیما همکاری و توافق کرده ایم. ان شاءالله از 19 دی پخش هفتگی آن آغاز خواهد شد تا در شب های سرد زمستان با خانه ما مهمان خانه های گرم مخاطبان باشیم.

وی درباره ادامه ساخت مجموعه خانه ما در صورت تولید در همه استان ها یادآور شد: خانه ما در این 10 فصلی که ساخته شده نشان دهنده سبک زندگی، فرهنگ و مسایل اجتماعی در 10 سال اخیر است که این سند تصویری می تواند سال های سال مورد مراجعه قرار گیرد و جذابیت های خودش را دارد. البته شرط مهم تداوم برنامه های پر زحمتی مثل خانه ما که چندین هفته عوامل مختلف در کنار سه خانواده درگیر تولید می شوند تامین هزینه و سرمایه تولید است. به شرط تامین سرمایه تولید، گروه تولید خانه ما این آمادگی را دارد که محبوب ترین ریلیتی شوی خانوادگی تلویزیون را به تمام استان ها ببرد و برای تمامی 32 استان و شهر های بزرگ کشور یک خانه ما تولید کنیم چرا که با توجه به بازخورد ها فکر می کنیم این برنامه در ثبت و به تصویر کشیدن سبک زندگی و فرهنگ اقوام مختلف تا به امروز پیروز بوده است.

شفیعی در پایان درباره اینکه قرار است خانه ما همچنان یک ریلیتی شوی رقابتی خانوادگی باشد یا ایده های جدیدتر هم تدارک می بینند؟ گفت: به طور قطع برای تداوم خانه ما ساختار فعلی و رقابت بین سه خانواده را حفظ خواهیم کرد چرا که ظرفیت و زمینه لازم برای چالش ها، محک خوردن خلاقیت و تصمیمات اقتصادی خانواده در این شیوه به خوبی سنجیده می شود و ساختار کلی جذاب است. اما حتماً متناسب با پیشرفت برنامه سناریو ها و چالش های جدیدی را به خانه ما اضافه خواهیم کرد. اما یک اتفاق جدید هم این است که بعد از گذشت 10 فصل از خانه ما سعی می کنیم از فصل های بعدی گرافیک و بسته بندی گرافیکی برنامه را تغییر دهیم و یک بازنگری کلی در این بخش خواهیم داشت.

فراخوان بعدی خانه ما در شهر قم است و پخش این مجموعه به زودی آغاز می شود.

منبع: مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1523

به "جزئیات فصل جدید خانه ما با محور کرونا، چه بخش هایی کم و زیاد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات فصل جدید خانه ما با محور کرونا، چه بخش هایی کم و زیاد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید